Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Biblioteket

Start > Vanliga frågor och svar

Vanliga frågor och svar


Hur samlar jag elevhemspoäng till mitt elevhem?

Det finns flera sätt att samla poäng till sitt elevhem! Det lättaste sättet är att få ett riktigt bra resultat på frågesporten. Alla resultat över 20 poäng belönas med elevhemspoäng!

Prefekterna delar dessutom ut poäng i forumet för speciellt hjälpsamma eller kreativa inlägg.

Hur får jag pengar?

Du får pengar när du spelar spel på Mugglarportalen. Desto bättre resultat du får, desto mer pengar får du!

Det står att jag är "Mugglare". Hur går jag upp i rank?

Den kommer att öka när du skriver fler foruminlägg! Du får din första nya rank när du har skrivit fem inlägg... resten får du upptäcka själv! Observera dock att du inte får spamma i forumet för att gå upp i rank! Läs mer om det i reglerna!

Hur gör jag för att bli prefekt/lärare/rektor?

Prefekterna och lärarna utses av rektorn och de nuvarande lärarana tillsammans när vi anser att det behövs fler. Det finns alltså inget sätt att "ansöka" om att bli prefekt. Läs mer om hur det fungerar på staffsidan!

Kan jag byta mitt elevhem?

Nej! Det enda sättet att byta elevhem är att ta bort din medlem och göra en ny med samma namn.

Jag har hittat en bugg på sidan! Vart ska jag rapportera den?

Om det inte är en så allvarlig bugg kan du skriva om den i buggforumet. Se bara till att ingen annan har gjort en tråd om samma bugg först! Om du har upptäckt en allvarligare bugg som du tycker att andra medlemmar inte borde få veta är det bättre att skriva till någon i staff!

När är drakhandlaren inne?

Som vi alla vet förbjöds drakhandel i och med Trollkarlsavtalet år 1709, så drakhandlaren är väldigt försiktig med att visa sig. Han brukar max titta in en timme åt gången, några gånger om dagen. Exakt när är upp till dig att upptäcka!