Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

En berättelse , yeah.

Forum > Kreativitet > En berättelse , yeah.

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Sovsvampen
Elev

Avatar


Vet inte om jag får lägga upp denna här, men i så fall tas den bort eller nått .. gissar jag på.
Hade tänkt lägga upp en berättelse som jag skriver på, den är alltså inte färdigskriven.

Hoppas att ni gillar den, den har stavfel och missar, som sagt det är mer att jag skriver när jag får inspiration!

Första stycket:


Tänk om du kunde springa lika fort som en geopard, flyga lika högt som en fågel och simma lika djupt som en fisk. Att drömmar kunde bli till verklighet, din verklighet. Fast där stannar dom, drömmarna. Dom blir inte till verklighet utan stannar kvar som dom drömmar dom är.

Löven virvlade runt utanför fönstret, hösten var kommen och kylan trängde in i kroppen med en rysande känsla. Mira låg i sängen, hörde ljudet av vinden mot träden och tittade upp i taket. Hon orkade inte, orkade inte gå upp. Så i stället låg hon kvar och väntade på att åter igen låta denna lördagen förbi passera. Precis som förra lördagen, och förr förra lördagen och lördagen innan det.
- MIRA HALEY WILMA NORDLUND!

Hon hörde sin mammas ord skrikande ner från trappan, hon slängde en blick på klockan och såg att den visade 13:23.
- DU KOMMER NER OCH ÄTER NÅTT NU!

Mira vände blicken mot dörren, hon hörde åter igen sin mammas röst. Hon satte sig upp, vände sig på sidan och satte ner fötterna i det iskalla golvet med sina nakna fötter. ” Hur blev det såhär, vad hände med mig och mitt liv? ” Hennes tankar tog över och hon kände att hon bara ville lägga sig ner och somna om. Hon ställde sig skakigt upp, gick sakta mot dörren och tryckte ner handtaget, sätter fot framför fot ner för trappan och möter sin oroliga mors blick.
- Jag mår bra mamma, bättre än någonsin faktiskt. Hon ljög, en svart lögn. Hon mådde inte bra, inte bra alls, sämre än någonsin faktiskt. Hon kunde inte äta, inte sova, hon orkade inget och hoppades på att allt skulle gå över.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_loxrasJeEe1qffhi7.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Foi44.tinypic.com%2Fng2fkg.jpg https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_m4zorv0Gsn1rveunao1_500.gif

18 sep, 2011 00:39

Lillan Potter
Elev

Avatar


Super !!! Skriv mera!!!

3 feb, 2013 18:44

Tyra
Elev

Avatar


Skriv mer!

5 feb, 2013 18:00

Borttagen

Avatar


Jag skulle nog säga att du kan skriva en liten för handling? Alltså typ som en mall. Så att man vet innan vad den handlar om.

5 feb, 2013 18:01

Fanfiction
Elev

Avatar


OMG. ♥

Detta var ju för underbart! Du skriver fantastiskt! Poetiskt och inlevelsefullt på samma gång! Vilket språk! Jag är helt tagen! Känn dig extremt bevakad!!! ♥♥♥♥

det är okej att inte vara okej

5 feb, 2013 18:03

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > En berättelse , yeah.

Du får inte svara på den här tråden.