Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Marodörerna på Hogwarts med egen karaktär

Forum > Fanfiction > Marodörerna på Hogwarts med egen karaktär

Bevaka tråden
Användare Inlägg
SunnyDaze
Elev

Avatar

+1


I denna story följer man Vanessa som är en sjätteårselev tillsammans med marodörerna på Hogwarts.
Genre: Komedi/Drama/Romantik
Rating: -

Kapitel 1:
Det är mörkt när jag öppnar ögonen. Det regnar. Jag behöver inte ens kolla ut genom fönstret för att veta det, det hörs på taket och på dropparna som faller på fönstret. Klockan är 7. Det är sista dagen på sommarlovet och jag vaknar 7. Varför kan jag inte vakna kl 11 som alla andra tonåringar på sommaren? Åtminstone klockan 9?
Jag sätter upp håret mitt lockiga hår i en hög knut, sätter på mig de mjuka vita tofflorna jag har intill sängen och går ut genom mitt rum och nedför trappan till nedervåningen.

Min moster har inte vaknat ännu, jag önskar jag kunde sova lika länge. Men jag är nervös. Idag ska jag åka till Diagongränden för att köpa det jag behöver till min sjätte år på Hogwarts och det finns en stor chans att jag kommer träffa folk från skolan där. Jag har brevväxlat med Miranda, Alice och även Lily ibland men resterande har jag inte haft så mycket kontakt med alls. Tidigare somrar har jag och Lily umgåtts en hel del men sedan hon blev tillsammans med James har de mycket planer tillsammans. Jag är förstående, till stor del, men ibland känner jag mig lite utanför, men jag fattar hur det är att vara nykär. Eller, jag fattar hur det känns att vara kär i någon men jag vet inte hur det känns att veta att någon är kär i en tillbaka.

Ett par timmar och en frukost senare sitter jag och min moster, Maya, i hennes helt vanliga, mugglarvänliga bil. Maya jobbar på trolldomsministeriet men är väldigt medveten och införstådd i mugglarvärlden. Båda mina föräldrar är journalister för The Daily Prophet och är sen några månader tillbaka på resor runt om Europa för ett reportage om trollkarlar i olika länder, därav bor jag med Maya just nu. Det tar inte lång tid att köra från Mayas lilla hus till London, bara 20 minuter. Väl framme, parkerar vi och börjar röra oss mot Den Läckande Kitteln.

“Okej, Vanessa, om du går och köper de böcker du behöver så kan jag gå och köpa dina trolldryckingredienser så länge?” frågar Maya mig medan hon kollar igenom listan på saker att införskaffa.
“Visst, jag kan möta dig vid bilen efteråt” svarar jag och börjar gå vidare längs huvudgatan till Flourish and Blotts, bokhandeln.
Jag håller på att leta efter ‘Försvar mot svartkonster: steg 6” när en bekant röst tillkallar min uppmärksamhet.
“Det var inte igår” Jag vänder mig om när jag hör rösten, det är Remus, vän till James, Peter och Sirius.
“Remus, hej! Hur är läget?” Remus är min vän. Han är inte lika ‘galen’ som hans vänner James och Sirius och vi kommer bra överens. Medan Remus svarar mig kollar jag försiktigt över hans axel för att försöka se om Sirius råkar vara med honom. Jag är irriterad på mig själv som, precis som alla andra på Hogwarts, har en liten (stor) crush på Sirius Black. Egentligen gillar jag inte alls typen Sirus hör till; arrogant, alldeles för självsäker, tar mycket plats - men jag kan inte hjälpa det. Hur som helst är jag säker på att det bara är en tillfällig crush som kommer gå över så fort han gör något jobbigt igen.
När jag konstaterat att Sirius inte var med återgick mitt fokus till att prata med Remus och leta reda på alla böcker jag behövde. Jag betalade, sa hejdå till Remus och gick för att möta min faster.


Morgonen den första september var snabb och effektiv, inte för att jag hade bråttom utan för att jag var förväntansfull. 10.15 stuvade jag in min koffert i Mayas bil och väntade i passagerarsätet medan Maya skyndade sig till bilen.
Väl framme på perrong 9 ¾ sade jag och Maya hejdå innan jag med snabba steg klev på den ångande Hogwartsexpressen.

9 jan, 2022 15:41

Avis Fortunae
Elev

Avatar


Vad roligt med en ny berättelse på forumet. Spännande att se vilken vändning det tar, Vanessas vänskap med Lily och crushen på Sirius!

Läs gärna min fanfiction Borgen (sjunde året)! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51992&page=1#p4541123

9 jan, 2022 18:07

Lilypotter123
Elev

Avatar


Håller med ovanstående text, blir så glad av att se nya (speciellt marodör ff´s) på mugglis! Keep it coming!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.giphy.com%2Fmedia%2F26BRzozg4TCBXv6QU%2F200.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.gifer.com%2FFAKw.gif

22 jan, 2022 10:10

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Marodörerna på Hogwarts med egen karaktär

Du får inte svara på den här tråden.