Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Uppståndelsestenen [SV]

Forum > Fanfiction > Uppståndelsestenen [SV]

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Piggelin
Elev

Avatar


Titel: Uppståndelsestenen
Språk: Svenska
Typ av text: fanfiction
Antal kapitel hittills: 1
Färdigskriven: Nej
Rating: G
Beskrivning: Severus Snape är lärare i försvar mot svartkonster och den nya terminen har precis börjat. Mer säger jag inte

Jag avslutade sin lektion lika dramatiskt som alla sina första lektion till förstaårseleverna. Jag njöt att se deras ansikten. Rädda,imponerande,intresserade och ibland till och med ansikten som hungrade efter den kunskapen som han, Severus Snape ägde.
Klockan ringde och flera av eleverna hoppade till.
-Uppsats till fredag om vampyren och deras kännetecken.
Jag visste att det var överkurs men de skulle inte få tro att Hogwarts var ett ställe där det var jämt kul.
Jag följde den sista förstaårseleven med blicken som genast skyndade på lite extra när han mötte min blick och packade ihop mina saker.
Jag svepte manteln om mig,låste klassrummet och gick bort i den oändliga korridoren på fjärde våningen.
- Professor Snape! Professor Snape!
Lisa Turpins, en Ravenclaw flicka kom fram till mig med ett kuvär i handen.
-Vad vill du, Turpins?
-Jo, Professor Dumbledore ville att jag skulle ge det här till dig.
Hon viftade med kuväret hon hade i handen och räckte fram det till mig.
Jag tog kuväret och såg de lätt lutande bokstäverna på framsidan.
-Du kan gå, Turpins.
För säkerhets skull öppnade jag det på sitt kontor för att inte någon elev skulle få reda på någon onödig information.
"Severus, Möt mig på mitt kontor
kl. 19, vi behöver prata.
//Albus percival wulfric Brian Dumbledore.

Jag knycklar ihop lappen och kastar in den i elden.
Jag tittar på min väggklocka som visar 18:35.
Jag har inget att göra så jag reser mig och går i förväg till Dumbledores kontor.
-syrliga puffar. viskar jag och statyn hoppar åt sidan och den långa ringlande trappen visar sig. Jag går på, och sakta åker uppåt.
Jag knackar på rektorns dörr men inget "kom in" hörs men ändå öppnar jag dörren.
Jag finner arbetsrummet tomt. Jag tänker precis sätta mig i stolen framför skrivbordet, när jag får syn på en sten som ligger på ett liten rangligt bord vid fönstret. Det kändes som jag måste,var tvungen att ta upp stenen, röra vid den bara. Jag är mycket erfaren av svartmagi men jag kände på mig att denna sten fanns det inta onda krafter i.
Jag tar upp den i min hand vänder och vrider på den och helt plötsligt kommer en skuggfigur ut ur stenen.
//Piggelin

10 maj, 2011 17:55

Detta inlägg ändrades senast 2011-05-11 kl. 15:52
Antal ändringar: 3

Annikz
Elev

Avatar


Bra, det är bara lite förvirrande att du skriver i jag-form ibland och i berättande-form ibland.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2F81d59694e2ac7955f0f7fd61afb0394a%2Ftumblr_inline_mjv35cj5MJ1qinhgd.gif

10 maj, 2011 19:15

Piggelin
Elev

Avatar


Oj! ska ändra!

10 maj, 2011 19:17

Emillion
Elev

Avatar


den var bra

Packar för semestern

10 maj, 2011 19:29

Lily Evans
Elev

Avatar


mer!

‎"A true friend is someone who says nice things behind your back."

10 maj, 2011 19:51

Piggelin
Elev

Avatar


Kapitel 2

Jag kastar ifrån mig stenen i ren förskräckelse och drar fram min trollstav.
-Vem är ni? frågar jag rökfiguren som står framför mig men det hade jag inte behövt fråga för jag visste vem det var. Där framför mig stod en flicka med midjelångt rödbrunt hår, perfekt formade läppar och ett par fantastiska,nyfikna,gröna ögon.
-Känner du inte igen mig, Sev?
Jag blinkar till men håller min trollstav stadigt. Kan jag lita på henne? Varför skulle det vara Lily jag visste ju att hon var död, jag hade ju varit i godric's Hollow och sett hennes döda kropp. Jag hade till och med varit på hennes begravning fast ingen visste ju att jag var där. "farväl Lily" hade jag viskat fast jag visste att hon redan var borta...borta...
-Jag går inte på sånt! Du är död! Hon är död!
-Ja, Sev jag är död, men det betyder väl inte att jag inte finns?
Jag såg in i hennes underbara ögon, Lilys ögon.
-Hur ska jag kunna veta att du var Lily?! Hur skulle
Du kunna vara Lily!?
-Förstår du inte Sev? Stenen, det är uppståndelsestenen! Läste aldrig din mor barden Bagges för dig?
Hon knycker med huvudet mot Dumbledores skrivbord. Jag går fram och ser att Barden bagges ligger där uppslagen.

11 maj, 2011 16:17

Detta inlägg ändrades senast 2011-05-11 kl. 19:36
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


11 maj, 2011 16:45

Annikz
Elev

Avatar


Skrivet av Piggelin:
Kapitel 2

Jag kastar ifrån mig stenen i ren förskräckelse och drar fram min trollstav.
-Vem är ni? frågar jag rökfiguren som står framför mig men det hade jag inte behövt fråga för jag visste vem det var. Där framför mig står en flicka med midjelångt rödbrunt hår, perfekt formade läppar och ett par fantastiska,nyfikna,gröna ögon.
-Känner du inte igen mig, Sev?
Jag blinkar till men håller min trollstav stadigt. Kan jag lita på henne? Varför skulle det vara Lily jag visste ju att hon var död, jag hade ju varit i godric's Hollow och sett hennes döda kropp. Jag hade till och med varit på hennes begravning fast ingen visste ju att jag var där. "Farväl Lily" hade jag viskat fast han visste att hon redan var borta...borta...
-Jag går inte på sånt! Du är död! Hon är död!
-Ja, Sev jag är död, men det betyder väl inte att jag inte finns?
Jag ser in i hennes underbara ögon, Lilys ögon.
-Hur ska jag kunna veta att du är Lily?! Hur skulle
Du kunna vara Lily!?
-Förstår du inte Sev? Stenen, det är uppståndelsestenen! Läste aldrig din mor barden Bagges?
Hon knycker med huvudet mot Dumbledores skrivbord. Jag går fram och ser att Barden bagges ligger där uppslagen.


Lite blandat jag-form och berättandeform igen, har ändrat i citatet, annars är det bra.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2F81d59694e2ac7955f0f7fd61afb0394a%2Ftumblr_inline_mjv35cj5MJ1qinhgd.gif

11 maj, 2011 19:03

Piggelin
Elev

Avatar


Asså jag tittade igenom den flera gånger men det blev ÄNDÅ fel! Nästa gång skriver jag i berättarform och igår-form!

11 maj, 2011 19:34

Borttagen

Avatar


Skriv mer!!!!!!!!!! Det är över tre veckor sen du skrev sist. Och den är så bra!!!!!!

28 maj, 2011 17:59

1 2

Bevaka tråden

Forum > Fanfiction > Uppståndelsestenen [SV]

Du får inte svara på den här tråden.