Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Sommaren jag aldrig ska glömma (Novell)

Forum > Kreativitet > Sommaren jag aldrig ska glömma (Novell)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Flismos
Elev

Avatar


Jag tänker skriva en novell, jag kommer att skriva den i olika kapitel och den är inte färdigskriven. Jag gillar att skriva men är inte jätte bra så skriv gärna om det finns något jag kam göra bättre.
Här kommer första delen, hoppas ni gillar den!

~Kapitel 1~
Det här kommer att bli det bästa sommarlovet, jag är säker.
Jag och mina bästa vänner Felix, Adam, Sebbe, Alex, Linn, Nina och Emmy ska Campa vid den lilla Campingplatsen tre mil norrut vid månsjön.
Det hade inte varit lätt att övertala våra föräldrar, speciellt inte Adams, att vi var stora nog att kunna campa två veckor själv. Men tillslut, efter många telefonsamtal och raseriutbrott så hade vi fått.
"Är du säker att du klarar att vara borta två veckor lilla gumman" frågar mamma när hon ger mig den dammiga sovsäcken som har legat på vinden sen förra sommaren.
"Mamma, jag ska börja sjuan efter sommaren och jag har varit på kollo, jag klarar mig" svarar jag och tar sovsäcken.
"Jag vet, förlåt jag är bara orolig" säger mamma.
"Det kommer gå bra" Säger jag och ler.

Nästa morgon sitter jag, Alex, Felix och Linn inklämda i Felix pappas bil och Emmy, Nina, Adam och Sebbe sitter i Emmys mammas bil. På taken sitter våra cyklar fastsurrade och i bakluckan ligger det fiskespön, kylväskor, ryggsäckar och sovsäckar huller och buller.
"Det här kommer att bli toppen" säger Felix och flinar stort.
"Ja, och ni vet att det bara är att ringa så hämtar vi er om no vill" säger Felix pappa.
"Vi vet" svarar Felix.
"Är det långt kvar?" frågar Linn som sitter bredvid mig och sträcker På halsen för att kunna se bättre.
"Det är bara runt den här kröken" svarar Felix pappa.
Mycket riktigt. Tio minuter senare står vi på en liten parkering som tillhör campingen med alla våra saker i en hög och ser bilarna åka iväg.
"Vi ska väl inte stå här hela dagen" Säger Adam och sättet på sig sin ryggsäck.
"Nej, nu går vi och betalar för vår tältplats och sätter upp tältet" Säger Nina och hugger tag i en kylväska och två sovsäckar.
Efter mycket slit lyckas vi få våra saker till en liten plätt med en skylt med våra namn på.
"Vi kanske ska betala innan vi sättet upp tältet" Säger Emmy.
"Smart, det fixar vi" säger Adam och pekar på sig själv och Sebbe.
Efter en liten stund kommer dom tillbaka med en nyckel som man låser upp toaletten och duschen med och ett kvitto.
"Nu sätter vi upp tältet" säger jag.
En halvtimme senare står Emmys blåa tält något sånär rakt.
Nu kan semastern börja!

''Sometimes you poke the bear and other times the bear pokes you''

4 dec, 2012 21:22

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > Sommaren jag aldrig ska glömma (Novell)

Du får inte svara på den här tråden.