Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Handling till min novell

Forum > Kreativitet > Handling till min novell

Bevaka tråden
Användare Inlägg
LauraTree
Elev

Avatar


Nu är det så att vi ska skriva noveller i skolan, och vi har fått en bild att utgå ifrån, jag har kommit på en början och ett slut, men har verkligen hjärnsläpp när det gäller att koma på vad som ska hända däremellan. Några förslag?





Här är novellen, eller det jag kommit på:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Ljuset fladdrar till på skrivbordet och kastar ett svagt ljussken över gamla dagstidningar, räkningar och anteckningar. På den här platsen har jag inte suttit på tio år. Det här var hennes plats. Om det inte var för att Göran flyttat ljuset hit hade jag säkert inte kommit hit nu heller. Försiktigt drar jag ut en låda. Den gnisslar av ovana och ålder. Min blick sveper över de olika föremålen och plötsligt befinner jag mig tio år tillbaka i tiden.


...



En ensam tår rinner nerför kinden, annars är allt stilla. Sakta förs jag tillbaka till verkligheten. Ljuset har slocknat. Jag håller fortfarande _____i handen. Tänk att ett sådant föremål kan väcka sådana minnen.



Jag måste alltså komma på vad som ska hända mellan styckena, vad som ska ha fått honom att minnas något smärtsamt minne och vad det var.

Vore verkligen jättetacksam för svar, alla förslag uppskattas!

19 nov, 2012 21:16

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > Handling till min novell

Du får inte svara på den här tråden.