Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Sikta, Ladda, Skjut

Forum > Kreativitet > Sikta, Ladda, Skjut

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Namn: Sikta ladda skjut
Rating: PG eller PG-13 beror på hur känslig du är.
Handling:Jessika är en helt vanlig trettonårig tjej, hennes mamma och pappa äger ett företag som säljer lite allt mögligt, företaget heter Allt och lite till. Men plötsligt så börjar Jessikas familj bli förföljda, dom får hotfulla brev och telefonsamtal.

lägger upp första kapitlet så får ni säga till om jag ska fortsätta

Kapitel 1
Jessika springer hem från skolan
”Äntligen fredag”, tänker hon och börjar springa ännu fortare hennes svarta hår fladdrar i vinden.
När hon väl är hemma öppnar hon dörren och kliver in.
”Men vi kan inte ta bort den!”, hör hon sin mamma skrik irriterat.
Jessika suckar hennes mamma och pappa äger ett företag som säljer lite allt mögligt, ibland ringer folk som gnäller om deras reklamer.
”Ja, men förklara för mig varför!”, skriker hennes mamma.
Jessika klär av sig jackan och går in i köket där mamma är, hon pratar i telefonen vilket Jessika förstod att hon gjorde.
”Vi tar inte bort den, du kan klaga hur mycket du vill!”, skriker hennes mamma och slänger på luren.
-vad var det där då?, frågar Jessika.
-En kille som har ringt hela dagen han gillar inte våran nya reklam film, han tycker den är tja, vad ska man säga att vi använder oss av fel ord att vi pekar ut folk som kommer från andra länder och folk som inte ser ut som alla andra, säger mamma och suckar.
-Okej, har min bok kommit?, frågar Jessika som väntat i 4 dagar på att hennes bok som hon har beställt ska komma.
-Vet inte gumman, har inte hämtat posten idag, säger hon.
-Jag går och hämtar den, säger Jessika och går ut hallen och klär på sig sin jacka och sina skor och går ut. Väl ute går hon fram till brevlådan och öppnar den, där i ligger ett paket, ett brev till mamma och en lapp, Jessika antar att lappen är nån reklamlapp så hon börjar gå mot huset igen, men när hon nästan är framme får hon känslan av att någon iakttar henne. Hon kollar bakom sig men ingen är där, hon suckar åt sig själv och går in i huset, klär av sig skorna och jackan och går in i köket där mamma fortfarande är.
-Den har kommit, säger Jessika.
-Vad bra, säger mamma.
-Plus ett brev till dig och nån lapp, säger Jessika.
-Okej, säger mamma och tar brevet.
Jessika vecklar ut lappen av ren nyfikenhet och läser och såhär står det.
Ta bort reklamfilmen, ge oss 1000 000 kr och lägg ner företaget annars kanske ni är inte en så lycklig familj längre! Och inte har så många anställda….

18 nov, 2012 18:17

Borttagen

Avatar


Bra!

18 nov, 2012 18:46

Borttagen

Avatar


TACK lägger upp ett kapitel till

Kapitel 2
Jessika blir stel av rädsla.
”Vem fan har skickat den här”, tänker hon.
-Vad är det gumman, frågar mamma och går fram till Jessika och tar lappen ifrån henne och läser den.
Hon ser lika rädd ut som Jessika men det syns att hon försöker dölja det.
-Det är säkert inget, bara nån som försöker skrämma oss, någon unge eller nåt, säger mamma.
Jessika nickar och börjar öppna sitt paket, hon ger mamma räkningen, boken hon har köpt är en bok som heter löftet, det är fjärde boken i Vampire Academy serien.
Jessika tar boken och går upp på sitt rum han kastar sig på sängen vet inte riktigt vad hon ska göra, hon känner sig inte trygg just nu i sitt hus känns som om någon är ute efter dom. Att det inte bara är nåt litet bus är Jessika säker på.
”Jag är inte ensam hemma i alla fall, både mamma, pappa och lillasyster Tilda är ju hemma”, tänker hon och börjar läsa, men slutar efter ett tag hon känner sig för rädd för att gör något så hon går ner till kontoret och kollar om pappa är där och det är han.
-Öh..Pappa hörde du om lappen vi fick på posten, ni kanske ska ta bort den där reklamfilmen, säger Jessika försiktigt.
-Gumman, nej det ska vi inte säger pappa.
Jessika suckar och gå till Tildas rum för att se vad hon gör, Tilda är 12 år och Jessika och hon kommer väldigt bra överrens.
-Tja, Tilda, säger Jessika och går in på hennes rum.
-Du ska knacka först, säger Tilda och flinar.
-Skiter väl jag i, säger Jessika.
-Men du verkar nedstämd vad har hänt, har Fredrik gjort slut?, frågar Tilda.
-nej det har han inte, vi fick ett hotbrev på posten idag och jag hade känslan av att någon iakttog mig när jag hämtade posten, säger Jessika.
-Oh jävlar vad läbbigt, säger Tilda.
-Är du seriös eller oseriös?, frågar Jessika.
-jag vet inte, jag menar det kan ju ha varit nån som busade, säger Tilda.
-Men vem skulle göra det?, frågar Jessika.
-Tja Nathalie i din klass kanske?, frågar Tilda.
-Nej, det skulle hon inte, säger Jessika.
-jag tycker i alla fall att du oroar dig för.., säger Tilda.
Men hinner inte avsluta meningen förrän dom är ett KRASH en sten med en lapp påbunden har kastas in genom Tildas fönsterruta.

18 nov, 2012 18:47

Borttagen

Avatar


Bra, spännande!

18 nov, 2012 19:16

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Bra, spännande!

TACK SÅ JÄTTEMYCKET kommer mer imorgon

18 nov, 2012 19:18

Borttagen

Avatar


Varse
Är jätte nyfiken på vad som står på lappen ^^

18 nov, 2012 19:24

Borttagen

Avatar


TACK Nu kommer nästa kapitel

Kapitel 3
-Kom inte och säg att det där var ett skämt, säger Jessika.
-nej det gör jag ju inte heller, säger Tilda och går fram tills stenen och tar bort lappen och läser högt.
-Lämna pengarna på taket på eran affär senast om en vecka, annars kanske ni som läser det här (Tilda och Jessika Eriksson) inte är så levande längre, säger Tilda.
-Vi måste vissa det där för pappa och mamma, säger Jessika.
-Ja men hur mycket pengar är det dom eller den pratar om?, frågar Tilda.
-En miljon det var det som stod i hotbrevet, säger Jessika.
-Jag går till mamma, säger Tilda och går ut från sitt rum Jessika följer efter henne, det tar en stund att hitta mamma men till slut hittar dom henne i hennes och pappas sovrum.
-Eh….Mamma den här stenen och lappen flög igenom min fönsteruta nyss, säger Tilda och ger mamma lappen, mamma läser klart den på bara några sekunder.
-Barn, ni behöver inte vara rädda, vi lagar fönsterutan så snabbt vi kan så länge får du sova inne oss Jessika, säger mamma.
-Ska VI laga fönsterutan?, frågar Tilda.
-nej, en firma såklart, säger mamma.
-Så du menar att vi inte ska vara rädda, dom vet vart vi bo dom vet vad vi heter dom vet allt dom behöver veta!, skriker Jessika.
-Gumman, det ordnar sig, säger mamma.
-Ordnar sig, tror du det vi går till polisen nu!, skriker Jessika.
-Men…, säger mamma.
-Jag vill kunna gå till skolan utan att kolla mig om, på måndag vem vet dom kanske förföljer mig till skolan då kanske dom skadar Tilda, ta bort reklamfilmen också och gör en ny!, skriker Jessika.
-Lugna dig, säger mamma trött.
-Lugn, ska jag vara lugn?, frågar Jessika.
-Ja, det kommer ordna sig, säger mamma.
RING!!!
Telefonen ringer mamma suckar och svarar.
”Eriksson”, säger hon.
Jessika kollar mamma i ansiktet för att kunna urskilja vem det är som hon pratar med.
”Nej, vi tar inte bort den, ingen annan har klagat förutom du och dina kompisar”, säger mamma argt och lägger på telefonen.
-Ännu ett samtal för en arg kund?, frågar Jessika.
-Ja, säger mamma nonchalant.

19 nov, 2012 16:05

Borttagen

Avatar


Bra!

19 nov, 2012 16:21

Petra Hyrrot
Elev

Avatar


Ginny Weasley99, I LOVE IT♥♥♥

HUFFELPUFF POWER HÄR! :D

19 nov, 2012 16:31

Borttagen

Avatar


TACK så jättemycket för alla kommentarer

19 nov, 2012 16:31

1 2

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > Sikta, Ladda, Skjut

Du får inte svara på den här tråden.