Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[color=red]Början på elendet...(Hungerspelen)[/color

Forum > Kreativitet > [color=red]Början på elendet...(Hungerspelen)[/color

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Isse Weasly
Elev

Avatar


Hej, jag tänke skapa en hungerspels-relaterad novell. Jag skriver inte noveller så ofta så jag kommer inte kunna skriva så 'proffisionellt' och ni får räkna med några stavfel men jag hoppas ni kommer gilla den ändå.

Prolog: Det känns som om världen kommer rasa ihop! Hej, jag heter Flora. Jag är snart 14 år och jag kan inte påstå att mitt liv är bra. När jag föddes var vi 7 i familjen. Nu är vi 4. Pappa, min yngre syter och min äldre bror dog i kriget som distrikt 13 startat.

Alla tror det är en vanlig dag här i panem men jag känner något. Regimen planerar något. De ska sända ett obligatoriskt TV-Program snart som ska visas uppe på skärmen mitt i gatan på distrikt 7. Mamma fösöker få i mig mat men jag får inte ner en tugga. Till slut nöjer hon sig med att få i mig ett glas vatten innan hon sätter på mig en klänning.

På gatan är det fullt av folk. Alla står i rader och på grund av det nyligen avsluttade kriget har mann infört ännu fler vakter än förut. Alla väntar på att TV-Sändingen ska börja.

'Nyligen har ett krig avlutas.' Inleds det av den unge presedenten. 'Vi i regimen har beslutat oss att något sådant inte får hännda igen! Som påminelse om detta ska vi införa en grej som påmminelse om att detta inte får förekomma igen. Hungerspelen...'

"To be, or not to be..." -William Shakespear https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com%2F_B5GIG078YFU%2FTGxXg15Z65I%2FAAAAAAAAA3Y%2F2QLuuoeNjt0%2Fs1600%2Fhamlet48.jpg

3 okt, 2012 19:43

Yennie
Elev

Avatar


Kul! Hoppas det går bra! Jag älskar hungerspelen! Har läst alla böcker o sett filmen! Längtar tills nästa film kommer...

3 okt, 2012 19:49

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > [color=red]Början på elendet...(Hungerspelen)[/color

Du får inte svara på den här tråden.