Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Sanningen är grym

Forum > Kreativitet > Sanningen är grym

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Namn: Sanningen är grym
Rating: PG-13
Handling: Jessika är en normal tonåring som gör allt perfekt, eller ja hennes föräldrar tror det i alla fall. Varenda helg är Jessika med en psykiskt sjuk tjeje vid namn Natarzaoch några tjejor och killar. Dom gör grejor man egentligen inte får göra, och Jessika lever i skräck att hennes mamma och pappa ska upptäcka vad hon håller på med och vad gör hon när polisen knackar på hemm oss henn dagen efter hon varit ute med sinna kompisar?

ska jag börja?

lägger up prologen i alla fallXD



Prolog
Dom sprang på stan som vanligt letade efter en ny affär att bryta sig in i, klockan närmade sig 23:00 affärerna var stängde det var ju klart det var ju lördag.
-Vi tar H&M den är gången, säger Natarza och går framtill stans H&M butik.
Det är kolmörkt därinne, Natarza tar tag i en sten och krossar rutan, nu har hon exat 30 sekunder på sig att avaktivera larmet.
Natarza lyckas som vanligt.
-kom Jessika, säger hon.
Jessika går in med resten av gänget.
-Övervakningskamerorna då?, frågar en kille som heter Fredrik.
-Men dummer dom är också avaktiverade, säger Natarza.
Hela gänget börjar tillsammans går runt i butiken och riva omkull allt, det var inte pengar dem var ute efter det var att sabotera.
Natarza börjar välta omkull allt hon ser, drar omkull bordet där dem har smink, Jessika och dom andra tar det däremot lite lugnare.
Jessika välter omkull lite skyltdockorna och klädhängare och drar ner lite jeans.
Det dom gjorde nu var det som hade satt skrek i stans invånare under en månads tid sabotageligan kallade stans invånare dem för.
Jessika hade gått med i det här gänget av en tillfällighet.
”Det är försent att backa ur nu, men jag vill inte backa ur heller”, tänker Jessika och drar ner en blommig klädning.

27 sep, 2012 19:34

Lida
Elev

Avatar


27 sep, 2012 19:53

Borttagen

Avatar


Skrivet av Lida:
Låter bra

TACK eftersom det är fredag imorgon kommer det ett ganska långt kapitel ( ett kapitel som kan bli lite tråkigt men det är bara för att ni ska komma in i historien)

27 sep, 2012 19:55

MissBellatrix
Elev

Avatar


verkar super bra!! skriv vidare!!!!! ;D ;D

Hey there. You come here often?

27 sep, 2012 19:57

Borttagen

Avatar


TACK så mcyket för alla kommenater sa ju att det skulle komma mer igår men det får bli imorgon iställetXD håller på med riitgt långt kapitelXD

29 sep, 2012 12:40

ginnyw123
Elev

Avatar


Skriv vidare!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi47.tinypic.com%2F2m3nyh1.jpg

1 okt, 2012 16:29

Borttagen

Avatar


TACK så mycket kommer ett ganska kort kapitel nu hoppas ni gillar det




Information som kan vara viktig för att förstå novellen i den här staden Jessika bor i är indelad i:
Söder
Väster
Norr
Öst
Jessika kommer från väst, Natarzas kompisar som består av Ebba, Sofia och Nicole bor i söder det är oftast där dom träffas.
När ja använder ”grabbarna från norr”, Så är det ett killgängs från den norra delen av staden som består av Fredrik, Thomas och Thobias.
Från öst kommer resten av tjejerna Frida, Sara och Emelie.
Det kommer även några killar från öst också.
Det här gänget träffas oftast i söder på ett ställe där ingen brukar vara, när dom är bara tjejer så brukar dom kalla sig för Rockbitches
Och ja just det hennes mamma är 37 år, pappa 41, storebror Simon 15
Och lillasyster Jenny 12 år.
Säg till om ni inte fattar något av det härXD
Och när jag använder ordet tar du med dig grejorna?
Kan det vara cigaretter och/eller sprit.















Kapitel 1 Nästa dag
Den natten kom inte Jessika hem förrän 02:00 dom hade ”bara” varit i affären en timme men dom hade gåt till Natarzas kompis kusin som langade cigaretter åt dom så dom hade gått runt och rökigt i en timme också. Så när hon kom hem så hade hon varit ganska så trött, som tur var som hade varken mamma eller pappa varit vakna då. Men klockan 10:00 på söndagsmorgonen kom lillasyster Klara in och väckte Jessika.
-Vakna, vakna storebror Simon fyller ju år idag 15år kan man tänka sig!, skriker hon.
Mmen håll käften, säger Jessika sömndrucket och går upp från sängen och klär på sig ett par jeans och en Mötley Crüe t-shirt. Sen går hon ner till köket.
-Är inte Simon uppe än?, frågar Jessika mamma.
-Nej, vi ska ge honom frukost på sängen, säger mamma.
-Jaha, säger Jessika.
-När kom du hem igår egentligen?, frågar pappa.
-Öh vet inte typ 00:00 missade första bussen, ljuger Jessika.
-Nu går vi upp med presenterna och brickan till Simon, säger pappa.
Dom går upp för trappan och börjar sjunga ja må han leva.
När dom kommer in i hans rum sitter han redan påklädd i sängen.
-Det tog 10 minuter längre tid än förra året, säger han och flinar.
-Haha moget Simon, säger Jessika.
-Haha GRATTIS, säger Jenny och går fram med dom tre presenterna han ska få och kramar honom.
Efter att han har öppnat sina presenter så äter hela familjen frukost uppe på Simons rum, sen går mamma, pappa och jenny ner, Jessika börjar också gå mott utgången
-Vart var du igår?, frågar Simon plöstligt och går och stänger dörren framför Jessika.
_Vad då jag missade första bussen och kom hem vid 00:00, säger Jessika.
-jag var upp då, eller jag gick ner till vardagsrummet då för att hämta en d
DVD-film då kom inte hem då, säger Simon.
-Okej klockan var kanske 00:10 då, säger Jessika.
-Tror du inte jag fattar jag är ju kompis med Fredrik Johansson, och jag vet att du brukar hänga med honom på helgerna, säger Simon.
-ja vi är inte ihop om du tror det, säger Jessika.
-Men det är inte det när kom du hem igår?, frågar Simon.
-Är du min morsa eller?, frågar Jessika.
-Nej, men din storebror i skolan hänger du med Nathalie som är som en ängel på helgerna hänger du med dom tuffaste tuffingarna som finns i vårt kvarter, säger Simon.
-Och?, säger Jessika.
-Fan vad u har förändrats sen du började 7:an, men en sak är man med Fredrik händer det aldrig något bra, så akta dig, säger Simon.

1 okt, 2012 17:51

Lida
Elev

Avatar


AWESOME kapitel!!!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcTWjlLJasjBhJ5ZcJEgQwKjRRBcYj0JIPtPDVyOLLHrtj3pubP1dA Läs Järna min ff Mån barnet http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=35314&page=5#p2336622

1 okt, 2012 18:07

Borttagen

Avatar


TACK så jättemycket

1 okt, 2012 18:10

Lida
Elev

Avatar


1 okt, 2012 18:10

1 2

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > Sanningen är grym

Du får inte svara på den här tråden.