Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

I NATTENS MÖRKER KAN INGEN HÖRA DIG SKRIKA

Forum > Kreativitet > I NATTENS MÖRKER KAN INGEN HÖRA DIG SKRIKA

1 2 3 ... 10 11 12
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Namn: I NATTEN MÖRKER KAN INGEN HÖRA DIG SKRIKA
Typ av text: Bok
Rating: PG eller PG-13 det beror på om du klarar av att läsa om mord och våld.
Färdigskriven: Nej.


Prolog
Sandra stänger igen dörren med en smäll, och går ut i nattens mörker. Hon brukar egentligen inte gilla att gå ut i mörker men det skiter hon i just nu.
Hon orkar inte vara i närheten av sin mamma just nu, eftersom dom har bråkat om vad Sandra gör varje kväll på helgerna när hon är borta. Sandra springer mott skogen för där känner hon sig trygg.
Hon springer fotare och fortare mot skogen, hon gillar skogen för att den är hennes gömställe när allt blir jobbigt. När ingen i hela världen fattar något förutom Jessika Eriksson.
Hon känner sig trygg där även fast det är mörkt ute. När Sandra väl har kommit in i skogen fortsätter hon springa på den välbekanta stigen, hon vill bara bort från allt just nu bara komma bort en liten stund.
Plötsligt så hör Sandra snabba steg bakom sig, Sandra börjar gå fortare hon börjar känna kalla kårar på sin rygg. Hon vet att det inte behöver var nått farligt.
“ Men vem är ute och springer klockan tolv på natten mitt i veckan”, tänker Sandra och börjar gå ännu fortare. När hon hade sprungit en bit till så tystnade stegen. Sandra andas ut.
“ Då kanske det var någon som var ute på en nattpromenad,”, tänker Sandra.
Sandra börjar gå lite saktare, till slut så går hon i en normal takt.
Hon går en ganska lång bit på stigen som är helt öde. Plötsligt så är det nåt som prasslar till i skogen.
Sandra blir lite rädd och börjar gå lite fortare, till slut så springer hon igen. Plötsligt så är det någon som hoppar på Sandra så hon faller framåt.
Sandra skriker allt vad hon kan.
- Du tror väl inte att någon hör dig nu mitt i natten?, frågar personen som har hoppat på Sandra, on tycker att det låter som en mans röst.
Sandra ska precis försöka skrika igen då mannen sätter för hennes mun med silvertejp.
Därefter tar mannen upp ett tungt föremål från marken, Sandra börjar gråta för att hon är så rädd.
Mannen höjer upp föremålet över sin axel, Sandra försöker att göra på sig men då slår mannen till mot Sandras huvud med föremålet.
Och allting blir svart.


hoppas ni gillar den

12 jul, 2012 09:33

Ollis100
Elev

Avatar


Känn dig bevakad

hej

12 jul, 2012 09:38

Tova
Elev

Avatar


Den är JÄTTE BRA!!!!! Talang har du!!! bevakar

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fpic55%2F8bc9d096077474eaed6358ee8a634e98.gif you can take a student from Hogwarts, but never Hogwarts from a student!

12 jul, 2012 09:39

Detta inlägg ändrades senast 2012-07-12 kl. 09:55
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar



ett STORT TACK
Nu kommer första delen av nästa kapitel

Kapitel 1 del 1 Sandra är försvunnen
Jessika vaknar med ett ryck, hon har just drömt en mardröm om att blev mördad.
Hon går upp från sängen och går ut från sitt rum och sedan in på toaletten.
När hon väl är där inne kollar hon sig i spegeln, hon sätter igång kranen och kastar upp kallt vatten i ansiktet.
Sen så går hon on på sitt rum och lägger sig igen, så att inte mamma får hest på att hon är uppe efter 1:00 på natten.
Till slut så somnar. När Jessika har sovit ett tag så ringer plötsligt hennes mobiltelefon.
Jessika vaknar och kolar först på klockan 06:00.
“ Varför ringer någon så här tidigt”, tänker Jessika och svarar.
- Jessika, säger Jessika.
- Hej, det är…..Sandras mamma, säger Sandras mamma Camilla.
- Ja, vad vill du?, frågar Jessika lite irriterat.
- Vet du vart Sandra är?, frågar Camilla.
- Nej, har hon smitit igen?, frågar Jessika.
- Ja, om du får reda på vart hon är så säg till, säger Camilla och lägger på.
Jessika tar bort mobiltelefonen från örat.
“ Men herregud så ovanligt att Sandra försvinner, Camilla borde ju förstå att hon kommer tillbaka vilken sekund som helst”, tänker Jessika och lägger si sängen igen.
När hon har legat där en halvtimme så är klockan 07:00 och då måste hon gå upp för att komma till skolan i tid.
Så Jessika kliver upp och klär på sig ett par svarta trasiga jeans, en Mötley Crüe t-shirt och ett par strumpor.
Sen kammar hon igenom sitt långa svarta hår, och sen tuperar hon håret och sprutar hårsprej i det.
Sen går hon ner till frukosten där hennes mamma Lena, storebror Ricky och lillasyster Jenny sitter.
Pappa Robert är redan på jobbet.
- God morgon, säger mamma med hennes vänliga röst.
- God morgon, mumlar Jessika och sätter sig ner.
Jessika börjar bre sin macka och lägger sedan på ost på den, sen blandar hon oboy och äter snabbt.
- Jo, jag fick ett samtal från Camilla, Sandras mamma, Sandra är tydligen försvunnen, säger mamma.
- Men hon har säkert kommit hem nu, säger Jessika.
- Camilla skulle ringa så fort hon kom hem, säger mamma.
- Så Sandra har inte kommit hem än?, frågar Jessika lite oroligt.
- Nej det har hon inte, säger mamma och ställer undan si kaffekopp.
- Hoppas hon kommer hem snart då, säger Jessika och stoppar in det sista av sin macka i munnen och dricker upp det sista av sin oboy.
- Jag går nu mamma, säger Jessika.
- Redan klockan är ju halv åtta ni börjar ju inte förrän åtta, säger mamma.
- Men jag går nu i alla fall, säger Jessika och går och klär på sig sin skinnjacka och sin svarta converse.
- Har du mobilen med dig?, frågar mamma.
- Ja, det har jag, säger Jessika och går ut i den kalla hösten.
Jessika börjar gå mot skolan, på vägen möter hon Nathalie, Leila, Cissi och Fanny.
Jessika börjar gå fortare för att inte prata med dom, Nathalie och hennes gäng brukar vara dumma mot Jessika och hennes kompisar.
- Du Jessika, vi hörde att losern Sandra var försvunnen, ganska skönt, då slipper vi henne, säger Nathalie.
- För sista gången Nathalie lägg av och kalla en losern, säger Jessika.
- Jag kallar henne det om jag vill, säger Nathalie.
- Precis hon gör som hon vill, säger Fanny.
- Ja, hon har kallt mig fjortis, säger Nathalie.
- En endaste jävla gång ja, men du kallar henne loser varje dag, även innan hon hade sagt fjortis till dig, säger Jessika och börjar gå fortare mot skolan.
- Du är också en loser bara så du vet, säger Leila till Jessika.
- Jaha då får jag väl vara det då, säger Jessika och börjar gå ännu fortare mot skolan.
När hon väl är framme så skjuter hon upp dem stora porten som leder in till skolan.
Dom flesta är redan där eftersom klockan är kvart i åtta. Jessika försöker leta upp sina kompisar Sara, Sofia, Emelie och Frida. Hon hittar dom vi deras skåp, Jessika och Sandra har också sina skåp där.
- Hej, säger Jessika.
- Hej, har du hört om Sandra?, frågar Emelie.
- Ja, hon har inte kommit hem än, säger Jessika.
- Hon sitter väl och trycker nånstans, det är ju inte första gången hon försvinner, men hon brukar ju ändå vara hemma rätts så snabbt, säger Sara.
- Ja, men du Jessika testa att ringa henne hon brukar ju svara när du ringer, säger Emelie.
- Vi kan ju testa i alla fall, säger Jessika och tar upp sin mobil och ringer Sandra, när det har gåt några signaler utan svar så ger Jessika upp och lägger på.
- Hon svarar inte, säger Jessika.
- Allvarligt men hon svarar ju alltid när det är du som ringer, säger Frida.
- Det kan väl inte ha hänt nåt, säger Sara.
- Nej, det tror jag inte hon har väl bråkat med sin mamma igen, och det kanske var riktigt allvarligt den här gången, säger Jessika.
- Ja, men jag trodde hon skulle vara tillbaka nu, säger Frida.
- Hur det än är så måste vi gå till vårat hemklassrum nu, vi ska ju ha svenska där om 2 minuter, säger Jessika och tar fram sin svenska bok.
Dom andra tar också fram sina svenska böcker, sen går dom tillsammans upp till 7a´s hemklassrum.
När dom kommer fram dit så står det två tjejer en med svart hår och en med brunt, dom är poliser.
Deras mentor Johan står också där och väntar på sin klass.
Jessika och hennes kompisar går och sätter sig längs ner i klassrummet, efter några sekunder kommer resten av klassen in.
När alla har satt sig ner går Johan fram till sin kateder och sätter sig ner.
- Polisen vill prata med er om sen sak, säger Johan.
- Jo vi ska väl börja med att presentera oss, jag heter Johanna, säger den svarthåriga polisen.
- Och jag heter Sanna, säger den brunhåriga polisen.
- Jo som ni kanske har mörkt så saknas det en person i den här klassen, hon heter Sandra Larsson, säger Johanna.
Ja, säger alla i klassen till svar.
- Hon har varit försvunnen sen 00:00 i natt, säger Sanna.
- Om någon av er vet någonting så är det väldigt viktigt att ni berättar för oss, säger Sanna.
Nathalie räckte upp handen.
- Ja?, säger Johanna.
- Alltså ni behöver nog inte oroa er över Sandra hon försvinner typ jämt, säger Nathalie.
- Ja, men då har hon kommit tillbaka samma kväll eller natt, eller så kommer hon tillbaka på morgonen nästa dag!, skriker Jessika.
- Lugna ner dig Jessika, säger Johan.
- Ska jag lugna ner mig, hon är för fan min bästa kompis, ska jag vara lugn?, frågar Jessika.
- Du kan gå till skolkuratorn om du vill, säger Johan.
- ja, boka tid åt henne, säger Fanny.
- Jag har inga problem, jag behöver inte gå till någon jävla psykolog, säger Jessika.
- Har du ju, säger Leila.
- Nu räcker det, polisen har inte pratat klart, säger Johan.
- Ni kommer att få nummer så leder direkt till oss, om ni vet vart hon skulle kunna hålla till, så måste säga det till oss, säger Sanna.
Efter att Sanna hade sagt det där började Johanna dela ut lappar med deras nummer på.
- Vi kommer att stanna här resten av lektionen, sen ska vi gå vidare till dom andra klasserna, säger Johanna.
- Ni kan fortsätta arbeta med uppgifterna på sida 123, säger Johan.
Jessika försöker verkligen koncentrera sig på uppgifterna i boken, men hon kan helt enkelt inte:
“ Hon borde faktiskt ha kommit hem nu, eller svarat när jag ringt, det kan ju inte ah hänt nått alvarligt med henne, hon kan ju knappast vara död”, tänker Jessika.
När lektionen äntligen är slut så springer Jessika ut från klassrummet och in på en toalett.
När hon har kommit in på toaletten låser hon dörren och sätter sig ner på golvet.
“ Det får inte ha hänt nått alvarligt, det kan inte ha hänt nåt allvarligt”, tänker Jessika.
Hon sitter där i kanske 10 minuter sen bestämmer hon sig för att hon måste gå till sitt skåp för att hämta sin So bok, som hon ska ha på nästa lektion.
När hon kommer ut från toaletten står det som tur är ingen där, så Jessika skyndar sig till sitt skåp där Sara, Sofia, Frida och Emelie står.
- Vart tog du vägen?, frågar Emelie.
- Jag gick på toa bara, säger Jessika.
- Ok, men du är vill inte orolig för Sandra jag menar det är ju inte första gången hon är försvunnen.
- Jag vet men hon har aldrig varit borta så här länge, säger Jessika.

12 jul, 2012 09:42

Ollis100
Elev

Avatar


Azum ♥

hej

12 jul, 2012 10:00

Tova
Elev

Avatar


Shit bra! skriv mer [color=black]Mer[/color] Mer!!!!!!!!!!!!!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fpic55%2F8bc9d096077474eaed6358ee8a634e98.gif you can take a student from Hogwarts, but never Hogwarts from a student!

12 jul, 2012 10:01

Borttagen

Avatar


TACK♥
kommer mer nån gång idag♥

12 jul, 2012 10:01

Tova
Elev

Avatar


bra♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fpic55%2F8bc9d096077474eaed6358ee8a634e98.gif you can take a student from Hogwarts, but never Hogwarts from a student!

12 jul, 2012 10:55

95mas
Elev

Avatar


Superbra!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Foi47.tinypic.com%2Fpvwy8.jpg Alltid Redo. Läs min FF "Den bortglömde marodören"

12 jul, 2012 11:10

Tova
Elev

Avatar


japp!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fpic55%2F8bc9d096077474eaed6358ee8a634e98.gif you can take a student from Hogwarts, but never Hogwarts from a student!

12 jul, 2012 11:11

1 2 3 ... 10 11 12

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > I NATTENS MÖRKER KAN INGEN HÖRA DIG SKRIKA

Du får inte svara på den här tråden.