Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Den stora Tema-talang tävlingen

Forum > Kreativitet > Den stora Tema-talang tävlingen

1 2 3 ... 61 62 63
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Hej till alla kreativa själar i världen!
Vi (Alicia Spinnet & ernin) har kommit på iden till den här tävlingen!
Det går till så att när ni anmäler er så väljer ni ett tema, vilket som helst (eller inte VILKET som helst, men ni fattar ). Sedan har vi olika omgångar där vi skriver något ni ska göra (tex. en bild eller någon sak) i den stilen ni har valt! Kul va?
I slutet av omgången röstar vi två tillsammans ut en person som åker ut, sedan börjar en ny omgång med en ny uppgift!
Vi ändrar lite på detta system^.
Istället för att åka ut så får man nu poäng! Två får 5, två får 4, två får 3, två får 2 och resten får 1 poäng i varje omgång! Det blir 10 omgångar så ni har en chans fast ni kanske får 1. Den som har flest poäng på slutet får ett litet pris!

OBS: Om du inte lämnar in ditt biidrag i tid får du inga poäng!!!

Ha så kul med era idéer!

ANMÄLDA:

Sixtis med A-tema
Lilla ugglan piggelin med one direction-tema
Putte med Lyckotroll-tema:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Förnamn: Cistrella
Smeknamn: Cissel
Efternamn: Penyll
Kön: Tjej
Ålder: 10
Karriär/skola: Någon vanlig skola ingen mins namnet på
Utseende: Jättekort och mager. Kort superlockigt blått (Jaa blått) hår. Mörka nyfilna ögon. Påminner om en koltrast.
Klädstil: Färgglada lätta kläder.
Speciell grej: Är galen i Lyckotroll, har tillgång till det magiska landet Bubblogummia.
Bra egenskaper: Glad, sprallig, nyfiken, vänlig, lite tuff, suverän klättrare och galet bra på att fantisera.
Dåliga egenskaper: Blyg, klumpig, svårt att skaffa vänner, hetlevrad, ouppmärksam.
Övrig personlighet: Tror jag fick med allt där över^
Favoriter: Päronglass
Historia: Har det svårt i skolan och är, ja, typ mobbad, men hon flyr till sin fantasivärld när det blir jobbigt och leker med alla Lyckotrollen (som bor där).
Familj: Mamma, pappa och lillebror

stellaa med svart & vit-tema
Miss_Green med Pony-tema:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Förnamn: Mimmie
Smeknamn: Mimimus
Efternamn: Potter (xD)
Kön: Tjej
Ålder: 13
Karriär/skola: Hogwarts (xD)
Utseende: Rosa långt hår, gröna ögon och fräknar.
Klädstil: Färgglatt och lite speciellt..
Speciell grej: Sitt Fluttershy-gosedjur (xD)
Bra egenskaper: Vänlig.. Typ.. xD
Dåliga egenskaper: Kan vara lite galen ibland xD
Övrig personlighet: Väldigt nördig.. I MLP.. (xD)
Favoriter: Hur menar du? O____O
Historia: Ehm..
Familj: Pappa Harry, mamma Ginny, storebrorn Albus, storebrorn James och Lillasyster Lily.. xDDD

Tonks-nea1 med människo-tema:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Förnamn: Nea
Smeknamn: Ea
Efternamn: Tonks
Kön: Kvinna
Ålder:16
Karriär/skola: Beauxbatonsakademin
Utseende: Blont hår, blå ögon, lagom med fräknar, medel lång.
Klädstil: Ungefär allt förutom punk stil.
Bra egenskaper: Ambitiös
Dåliga egenskaper: Inte världens bästa lyssnare när det handlar om regler och spännande saker.
Övrig personlighet: Snäll, flörtig
Familj: En storebror på 23, en lilla syster på 10, mamma och pappa.

Jen93 med Fantasy-tema:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Förnamn: Kaylen
Smeknamn: Kay
Efternamn: Dragonscale
Kön: Tjej
Ålder: 19
Karriär/Skola: Sista året i en alfskola
Utseende: Långt svart hår ner till navlen, gröna ögon, normallång(för en alf)
Klädstil: Läder och skinn för det mesta
Speciell grej: Kan använda de 4 elementen
Bra egenskaper: Smart,snabb, expert med pilbåge( missar aldrig sitt mål)
Dåliga egenskaper: Låg stubin(hett temperament)
Övrig personlighet: Snäll och beskyddande
Favoriter: Rosor
Historia: Familjen dog i en olycka
Familj: Ingen

mican00 med kläder-tema:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Förnamn: Katara
Smeknamn: Kallas ibland Tara men inte ofta.
Efternamn: Lesslie
Kön: Tjej
Ålder: 13
Karriär/skola: Hogwarts
Utseende: Långt mörkbrunt hår ner till naveln, bruna ögon och mellanlång.
Klädstil: Väldigt olika, men inte punk, rock, emo eller någon sådan speciell klädstil.
Speciell grej: Hon älskar att sy och syr alla sina kläder själv.
Bra egenskaper: Duktig på att skapa, alltså sy saker, bygga saker osv. Smart och vig.
Dåliga egenskaper: Om man ska skapa något i en grupp så blir det oftast så att hon gör allt själv istället för att låta alla hjälpa till. Vill gärna använda sina idéer och lyssnar inte så jättemycket på vad andra har och säga om saken.
Övrig personlighet: Glad och älskar naturen.
Familj: mamma, pappa, storebror 15 och lillasyster 5.

Lisen563 med musical-tema:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Förnamn: Erik
Efternamn: Larsson
Kön: kille
Ålder: 14
Karriär/skola: Teater och Musik skola
Utseende: svart hår, bruna ögon
Klädstil: Emo
Speciell grej: Knyter snaror
Bra egenskaper: är bra på att sjunga.
Dåliga egenskaper: Har dåligt humör
Övrig personlighet: skär sig själv. Spelar i musikaler.
Historia: Rymde med en cirkus när han var 9. Fick en roll som Gustav i "Love never dies" när han var 11. Förlorade den när han kom in i målbrottet.

JosefinFini med Fantastic Beasts-tema
HarryPotterr Med musik-tema:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Förnamn: Ellie
Smeknamn: Enda gångerna hon har fått smeknamn är när folk i skolan har mobbat henne och kallat henne för hemska saker, men det vill hon helst inte prata om. Ellie är kort och hon kallas helst det.
Efternamn: Roper
Kön: Tjej
Ålder: 14
Karriär/skola: En ganska stor grundskola strax utanför lägenheten hon bor i.
Utseende: Mörkbrunt hår, fräknar, gröna ögon och medel-lång för sin ålder.
Klädstil: Hon har på sig det hon får. Det är oftast hennes mamma som köper kläderna och Ellie bryr sig egentligen inte så mycket om mode.
Speciell grej: Hon har ett otroligt stort intresse för musik. Hon skriver ofta egna låtar och sjunger och spelar gitarr, men ingen får höra. Självförtroendet är för dåligt och hon är alldeles för blyg.
Bra egenskaper: Är väldigt kreativ och musikalisk, och väldigt omtänksam. Hon har en väldigt egen och speciell personlighet på insidan som gärna vill ut, men eftersom hon inte inte är omtyckt i sin skola har hon aldrig fått chansen att visa den.
Dåliga egenskaper: Hon har ett urkasst självförtroende. Eftersom inte många verkar respektera henne för den hon är har hon så länge hon kan minnas varit osäker och försökt vara någon hon inte är.
Övrig personlighet: Hon älskar naturen och är ganska smart. Hon har en tuff insida men en väldigt osäker utsida.
Favoriter: Musik (?)
Historia: Ellies pappa dog i en bilkrock med en lastbil när Ellie var åtta år.
Familj: Hon är ensamt barn och bor endast med sin mamma och den lilla sköldpaddan Bob som bor på hennes rum.



Omgång 1:
Eftersom det är alla hjärtans dag på tisdag ska ni göra vad ni vill som har med kärlek och ert tema att göra! Var kreativa och skicka in en bild senast den 2:a mars! Avslutad

Omgång 2:
Eftersom ni verkar så duktiga på bildredigering så blir det en del av denna omgång!
Redigera bilden (se under texten) och skapa ditt egna kreativa klädesplagg! Du får göra hur du vill, till och med klippa in andra bilder i bilden, bara man inte tar ett färdigt klädesplagg. Man får också använda en annan bild om man har problem att redigera denna, men använd helst den utvalda bilden.
Resultatet kommer den 24:e mars.
Så, sätt igång!
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi40.tinypic.com%2Fnwihy0.png Avslutad

Omgång 3:
Nu är det dags att testa eran foto-förmåga! Ni ska fota en bild som har med ert tema att göra
Man får inte redigera bilden på datorn. Avslutad

Omgång 4:
Något festligt Som har med ditt tema att göra! Ni får göra hur ni vill, t.ex fota något, göra ett kollage, skriva en festlig dikt, rita något, m.m.
Ja, vad som helst är tillåtet!!! Avslutad

Omgång 5:
Nu firar vi sommarlovet och alla halvsmälta glassar! Ni ska göra något sommrigt och ni får HELA SOMMARLOVET på er!!
Sista inlämningsdatumet är 22/8 (tror jag). Avslutad

Extraomgång:
Den här blir en extrauppgift som är viktig för uppgiften efter, därför kommer inget resultat till den.
Extrauppgiften går ut på att ni ska hitta på en karaktär och fylla i mallen nedan.
Kom ihåg att även era karaktärer ska relateras till era teman! SLUTDATUMET ÄR 24 OKTOBER, ALLTSÅ PÅ ONSDAG!!!


Mall:
Spoiler:
Tryck här för att visa!
Det gråmarkerade måste man inte skriva. Om din karaktär inte tex. har någon karriär kan man skriva är arbetslös eller nå't istället

Förnamn:
Smeknamn:
Efternamn:
Kön:
Ålder:
Karriär/skola:
Utseende:
Klädstil:
Speciell grej:
Bra egenskaper:
Dåliga egenskaper:
Övrig personlighet:
Favoriter:
Historia:
Familj:


Poängställning:
HarryPotterr Poäng: 22
JosefinFini Poäng: 21
Lisen563 Poäng: 16
Tonks-nea1 Poäng: 14
Putte Poäng: 14
mican00 Poäng: 13
Jen93 Poäng: 14
stellaa Poäng: 11
Miss_Green Poäng: 11
Sixtis Poäng: 9
Lilla ugglan piggelin Poäng: 3

9 feb, 2012 14:04

Detta inlägg ändrades senast 2012-10-17 kl. 14:22
Antal ändringar: 65

ernin
Elev

Avatar


Till alla som tänker anmäla sig:
Jag är super-ultra-mega-sträng, och alla som inte är superprofesionella kommer åka ut på en gång!! Eller förästen, kanske inte, jag brukar inte tycka att det är så kul att vara sträng

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi48.tinypic.com%2Ffmnn2q.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2Fm7qrq.jpg

9 feb, 2012 14:12

Borttagen

Avatar


HEhehehehe...
Nej, så stränga är vi inte!

Och tänk på att det spelar mer roll vilka idéer ni har än hur bra ni tex. ritar!

9 feb, 2012 14:13

OliverPhelps
Elev

Avatar


Okej, jag är med!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F72bf91e64556f4df227e3ae09bc3d463%2Ftumblr_mgvsuoZegY1s0zmzno1_500.gif

9 feb, 2012 14:16

Borttagen

Avatar


^ Kul! Vilket tema har du?

9 feb, 2012 14:17

OliverPhelps
Elev

Avatar


^ Asså jag har inte riktigt förstått. Ska man rita? På riktigt eller på datorn? Och vad menas med tema? Kan man typ ha tema sötsaker, Tokio hotel etc.?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F72bf91e64556f4df227e3ae09bc3d463%2Ftumblr_mgvsuoZegY1s0zmzno1_500.gif

9 feb, 2012 14:19

Putte
Elev

Avatar


E med! Tema: Lyckotroll!

Luckylucky<3<3 //Putte <3

9 feb, 2012 14:21

Borttagen

Avatar


Skrivet av OliverPhelps:
^ Asså jag har inte riktigt förstått. Ska man rita? På riktigt eller på datorn? Och vad menas med tema? Kan man typ ha tema sötsaker, Tokio hotel etc.?


Du kan ha vilket tema du vill! Och det är olika uppgifter varge gång

9 feb, 2012 14:22

OliverPhelps
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av OliverPhelps:
^ Asså jag har inte riktigt förstått. Ska man rita? På riktigt eller på datorn? Och vad menas med tema? Kan man typ ha tema sötsaker, Tokio hotel etc.?


Du kan ha vilket tema du vill! Och det är olika uppgifter varge gång


Vadå uppgifter? En gång ska man rita? En annan gång ska man..?
Men jag ska iaf ha tema Tokio Hotel eller sötsaker.. Har inte riktigt bestämt mig..

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F72bf91e64556f4df227e3ae09bc3d463%2Ftumblr_mgvsuoZegY1s0zmzno1_500.gif

9 feb, 2012 14:24

Borttagen

Avatar


Skrivet av OliverPhelps:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av OliverPhelps:
^ Asså jag har inte riktigt förstått. Ska man rita? På riktigt eller på datorn? Och vad menas med tema? Kan man typ ha tema sötsaker, Tokio hotel etc.?


Du kan ha vilket tema du vill! Och det är olika uppgifter varge gång


Vadå uppgifter? En gång ska man rita? En annan gång ska man..?
Men jag ska iaf ha tema Tokio Hotel eller sötsaker.. Har inte riktigt bestämt mig..


Altså, det är inte riktigt bestämt vilka uppgifter som är än, men rita får du nog någon gång. Och kläder kan komma upp också.
Skriv när du bestämt dig! Vad är lättast eller roligast att göra?

9 feb, 2012 14:27

1 2 3 ... 61 62 63

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > Den stora Tema-talang tävlingen

Du får inte svara på den här tråden.