Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Kreativitets Cupen!

Forum > Kreativitet > Kreativitets Cupen!

1 2 3 ... 59 60 61
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Twix
Elev

Avatar

+3

Detta inlägg gav 5 poäng till Hufflepuff!

Hej och välkommen till Kreativitets Cupen!

Det är en tävling, som jag tror ni räknat ut handlar om kreativitet.
Det kommer gå ut på att jag först skriver något kreativt ni ska göra, som att t.ex skriva en kort ff, rita etc, sedan bedömer domaren Twix vilka som går vidare och vem som åker ut.

Hur många "omgångar" det blir och hur många som åker ut beror på hur många som är intresserade och anmäler sig.

Regler:
- Du måste ha gjort "saken" själv (man får naturlitgvis ha fått lite hjälp, men det mesta måste vara gjort på egen hand)
- Man får två veckor på sig att bli klar, har man inte lämnat i då blir man diskad.
- "Saken" måste vara gjord speciellt för tävlingen (du kan t.ex inte ta en bild du redan har i datorn)
- Man får endast göra en sak per omgång

Priser:
- Den stora äran
- Ett diplom
- Grattis-mugglepost
- Ännu lite mer ära


Man har alltså två veckor på sig från och med att jag berättat uppgiften, det borde räcka. Har du inte lämnat efter två veckor blir man som sagt diskad.


Första omgången: Man kan fortfarande anmäla sig, men nu sätter vi igång! Temat är "HP-Jul". Alltså något "juligt" som relaterar till HP, det får vara julkort, din pyntade julgran, ett inslaget paket, en kort jul fanfiction, ja, allt du kan komma på! Det enda kravet är som sagt att det ska relatera till både jul och HP.

Andra omgången:LAGA/BAKA HP-INSPIRERAD MAT!
Det behöver såklart inte vara något avancerat, och lite hjälp av någon kompis eller förälder är ju såklart inte förbjudet!
Gör bara något, allra roligast är om du gör något du själv kommit på, men det funkar också att bara laga något som påminner dig eller du relaterar till HP.
Du får göra bakverk, kakor, mat, sallader - VAD DU VILL!
Låt mig bara få se på fantasi!
Senast den 1 februari vill ja ha ditt bidrag!


Tredje omgången:Ni ska ta upp kameran och fota, och temat kanske är bra att veta också? Temat är fantasi och "konstigt". Och med det menar jag alltså att ni ska fota något som INTE är naturtroget. Ett vilt exempel är att klä en apelsin med solglasögon och kanske rita på den osv osv.
Det går bra att fota både utomhus och inomhus, ni får använda vilka material ni vill, jag vill bara att det ska vara väldigt mycket fantasi och... ja, MASSOR av fantasi och "konstiga" saker och ting.

ERA BIDRAG MÅSTE VARA INNE SENAST DEN 1 MARS!
Observera att jag inte bedömer efter bildens kvalité eller huruvida bra fotografer ni är, utan endast av det som finns på bilden.
Om ni har några frågor är det fritt fram att fråga.

LYCKA TILL!


Fjärde omgången: SKRIV EN DIKT!
Dikten ska handla om kärlek, och då menar jag inte bara kärleken man känner när man är kär, utan all sorts kärlek! Tolka det hur ni vill. T.ex kärleken till HP, ditt djur, din familj, dina vänner, vad du tycker om eller kärlek i allmänhet.
Om dikten ska rimma eller ej bestämmer du själv!

Leta fram poeten i er!
Bidraget ska vara inlämnat senast den 9 april!


Lycka till!

Femte omgången: Som ni förmodligen märkt har temperaturen stigit till vårvärme nu den senaste tiden och förhoppningsvis har minusgraderna packat ihop väskorna och stuckit härifrån för ett bra tag, och vad passar då bättre än ett vår-tema till tävlingen också? Juste, det nya temat är alltså vår, tolka det hur ni vill, och ni får framföra ert bidrag i den form ni vill, ett fotografi, en dikt, en sång en bild osvosv.
Ni ska senast ha lämnat in 24 april!

LYCKA TILL!

Sjätte omgången:
Jag tänker att i den här omgången ska ni försöka göra en egen tidning!
Själva tidningens tema får vara allt mellan godaste snacksen/dryckerna i sommar, till en mugglis-tidning, bara er fantasi sätter gränserna!

Men det finns också några extra regler till det här temat:

* Tidningen måste vara gjord för hand, inte på datorn, alltså!

* Tidningen måste ha en framsida

* Du måste ta kort på alla sidor/uppslag i boken, så därför tipsar jag er om att inte ha någon tjock tidning, några enstaka uppslag räcker

* Tidningen måste ha bilder, du får välja själv om du vill rita eller klippa ut bilder från tidningar
Tidningen måste vara inlämnad den 16 juni!

LYCKA TILL!


Ni lägger upp era bidrag här i tråden.

Anmälda:
tite
HarryPotterr
juliaweasly - Åkte ut i omgång tre
themarauder
Alicia
Cho chang!!♥
Elihhn
Miyuki
EMELESEL
expelliarmus
Matizze
Irma
Lilla ugglan piggelin
NÖTSKAL
grodan-boll
Pygmepuffen
Ida S
Train - Åkte ut i omgång två
Savi
luna lovegod
Alicia Spinnet - Åkte ut i omgång fem
Pigilinis
Mintpastill
Sixtis - Åkte ut i omgång ett

Moy.GinnyWeasley
Draken Norbert
Dragonflies
Salazar1
TonksPihl - Åkte ut i omgång fyra

(Tänk på att du kanske inte ska vara med om du t.ex inte kan lägga in bilder i datorn eller har liknande problem)

17 dec, 2011 18:28

Detta inlägg ändrades senast 2012-05-15 kl. 11:33
Antal ändringar: 83

Salle
Elev

Avatar


ROligt men kan nog inte

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fshereenjenkins.tumblr.com%2Fpost%2F89413095370%2Fsnapchat-me-shereenjenkinshttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2F387299dfe97d4abfd2328a6e96aa096f%2Ftumblr_n0cskn6G6Y1r0kozho1_500.gif

17 dec, 2011 18:30

Twix
Elev

Avatar


Kul att du tycker det, men synd att du inte kan vara med.

17 dec, 2011 18:32

tite
Elev

Avatar


JAG VILL JÄTTEGÄRNA VARA MED jättekul idé!! jag får nog jobba på julpysslet i skolan och jullovet Cx vad kul idéééé!!! ♥ ♥ ♥ jag ska jättegärna vara med c:

Why does the world, as I know it, keep on bringing me down?

17 dec, 2011 18:42

Twix
Elev

Avatar


^ Vad kul!
Skriver upp dig!

17 dec, 2011 18:45

Borttagen

Avatar


Jag är meeeeeed!!
En fråga: Är det typ olika "teman" varje gång? Alltså först är det tex Rita en bild. Sen andra gången (efter två veckor) är det kanske "Skriva en låt". Har jag rätt?

Skulle vara sjukt kul!
Kan inte du typ lämna kommentarer då som en slags jury?
OIIIHH KULLL!!

17 dec, 2011 20:05

Twix
Elev

Avatar


^ Ja, ungefär och bra idé, jag kan lämna kommentarer.

Kul att du gillar det, skriver upp dig.

17 dec, 2011 20:11

juliaweasly
Elev

Avatar


Jag är på!

Couldent live whit out it.. Läs min ff: Hemlig Ugglepost! http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=10604&page=1 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi39.tinypic.com%2F30x8os7.jpg Läs min HP-pysselblogg http://harrypotterpyssla.blogg.se/

17 dec, 2011 20:27

tite
Elev

Avatar


NISCHE

Why does the world, as I know it, keep on bringing me down?

17 dec, 2011 20:29

themarauder
Lärare

Avatar


Kan också vara med

=) - just like themarauder

17 dec, 2011 20:54

1 2 3 ... 59 60 61

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > Kreativitets Cupen!

Du får inte svara på den här tråden.