Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hur skulle du vilja presentera/involvera dina barn till Harry Potter?

Forum > Harry Potter > Hur skulle du vilja presentera/involvera dina barn till Harry Potter?

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Asked Calmly
Elev

Avatar


Nu säger vi att du ska vara vårdnadshavare för ett barn från praktiskt taget födseln till 18 års ålder.

Hur skulle vilja att barnet lärde sig om Harry Potter?

Genom att kanske...
Spoiler:
Tryck här för att visa!...ha högläsning ur böckerna varje kväll från början?
...ständigt diskutera i Harry Potter-fraser med barnet?
...rekommendera böckerna när barnet är i en lagom ålder?
...aktivt prata bra om dina favorit karaktär och dåligt om de du tycker mindre om för att barnet ska hålla med dig?
...diskutera existentiella frågor utifrån böckerna?

Självfallet handlar det inte bara om böckerna utan om allt annat relaterat till Harry Potter.

Det finns inget som sätter gränserna! I teorin då; på riktigt kan det nog finnas en del etiska gränser, men de gränserna sätter du själv. Eller jag tänker åtminstone inte göra det åt dig; jag kan inget om barnuppfostran.

Sen är jag också lite nyfiken på hur ni som barn gör, om ni har lust att berätta.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fexternal-content.duckduckgo.com%2Fiu%2F%3Fu%3Dhttps%253A%252F%252Fmedia.tenor.com%252F8-jJyFqnWxwAAAAC%252Fsteins-gate-wave.gif%26amp%3Bf%3D1%26amp%3Bnofb%3D1%26amp%3Bipt%3D3f3c0dd39c39fb837ba76cdfb69bbab05b333f0f9b647bd4ace26faaabe54c11%26amp%3Bipo%3Dimages

23 nov, 2019 22:48

azula
Elev

Avatar


jag kommer att förbjuda dem från harry potter

25 nov, 2019 11:46

LoserbecomesLover
Elev

Avatar

+1


Skrivet av azula:
jag kommer att förbjuda dem från harry potter

MEN SNÄLLA, det här en en riktigt tråd inte nån jävla skämttråd '
försök inte att vara så lustig hela tiden (arg emoji)

love is love

25 nov, 2019 11:48

Amanda S Rosegarden
Elev

Avatar

+1


Jag skulle nog introducera dem på samma sätt som jag råkade bli introducerad! Genom Legospelen haha! Det var så spännande för mig, och sedan läste mamma boken för mig, så kanske på så sätt!

26 nov, 2019 01:48

Alva Weasley
Elev

Avatar

+2


Skulle sätta på Hedwig's theme medans ungen föds

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia0.giphy.com%2Fmedia%2Fl553EJcE3Mrqo%2Fgiphy.gif Puss <3

6 dec, 2019 12:53

James - josefin 06
Elev

Avatar


Jag skulle nog typ ge dem harry potter saker och sen läsa/låta dem läsa böckerna

Du behöver inte kunna för att börja men du behöver börja för att kunna...

9 dec, 2019 14:33

Kattbjörn
Prefekt

Avatar

+1


Har tänkt ha högläsning med de illustrerade utgåvorna!

12 dec, 2019 20:34

Chokladgrodan77
Elev

Avatar


Skrivet av Kattbjörn:
Har tänkt ha högläsning med de illustrerade utgåvorna!

Jag med! Började samla på de illustrerade böckerna av den anledningen. Men eftersom jag egentligen inte vill ha barn blir det antagligen högläsning för en katt istället.

14 dec, 2019 17:49

Cyan
Elev

Avatar

+1


Jag har riktig erfarenhet av detta, jag är inte vårdnadshavare, men jag har två halvbröder som jag är ganska mycket yngre än mig. Dem har just fyllt sju och jag har jobbat några år på att få dem att gilla HP. Det första som lyckades intressera dem var legospelen när de var ca 5. Efter det har jag läst lite från den illustrerade versionen av De vises sten, tyvärr har just det inte gått så jättebra.
Under året har jag också visat dem de tre första filmerna och de älskar dem! (De vill se fyran, men jag är orolig för att den är lite för läskig för dem än så länge). Jag har gjort trollstavar åt dem och uppmuntrar dem att leka Harry Potter, och jag har dragit med dem på ett Harry Potter event för barn, där de själva gjorde valet att klä ut sig, så jag är stolt över deras utveckling Jag hoppas bara de klarar av böckerna snart också!

14 dec, 2019 18:15

theGinnyPotter
Elev

Avatar


Skrivet av Kattbjörn:
Har tänkt ha högläsning med de illustrerade utgåvorna!


Jag gjorde samma sak med mina små kusiner (minus högläsningen eftersom att dom kan läsa)och det funkade bra och börjat kolla lite på filmerna med dom.

14 dec, 2019 19:48

1 2

Bevaka tråden

Forum > Harry Potter > Hur skulle du vilja presentera/involvera dina barn till Harry Potter?

Du får inte svara på den här tråden.