HP på 3 meningar
Forum
> Harry Potter
> HP på 3 meningar
Linos
Elev
|
Okej, det går ut på att beskriva t.ex Harry Potter och de vises sten.
Spoiler: Tryck här för att visa!Exempel: Harry är en trollkarl. Börjar på Hogwarts. Voldemort gömmer sig i en turban.
Det kan lika gärna vara karaktär eller sak!
14 jan, 2018 17:12
Detta inlägg ändrades senast 2018-02-16 kl. 21:23
Antal ändringar: 1
|
Alva Weasley
Elev
|
Kul tråd!
Harry Potter och hemligheternas kammare:
Spoiler: Tryck här för att visa!Harry träffar Dobby. Han får höra om en kammare där det finns ett monster. Han kan tala ormspråk.
Puss <3
13 feb, 2018 14:43
|
Linos
Elev
|
Harry Potter och Dödsrelikerna
Spoiler: Tryck här för att visa!Harry åker aldrig tillbaka till Hogwarts. De tar sönder horrokruxer. Voldemort dör.
13 feb, 2018 22:12
|
Qlql
Elev
|
Goblet of Fire
Spoiler: Tryck här för att visa!Mr. Weasly demolerar vardagsrum.
Harry tävlar trekamp och har ont i sitt ärr.
Voldemort återkommer.
16 feb, 2018 19:45
|
Vapor
Elev
|
Harry Potter och det fördömda barnet:
Spoiler: Tryck här för att visa!Harry bråkar med Albus. Albus blir arg och förstör en massa saker genom att mixtra med tidsvändare. Han får dåligt samvete och fixar till sitt misstag.
16 feb, 2018 20:38
|
Linos
Elev
|
Snapes liv (öppna inte om du inte läst sjunde boken)
Spoiler: Tryck här för att visa!Snape blir mobbad för att han älskar Lily. Han vill bli lärare i försvar mot svartkonster. Han blir anklagad över att vara dödsätare och att ha dödat Dumbee, men det har han inte gjort och han dör.
16 feb, 2018 21:25
|
Asked Calmly
Elev
|
Hela serien:
Spoiler: Tryck här för att visa!Voldemort herravälde stoppas när han försöker döda en liten pojke och förbannelse kastas tillbaka på honom. Den lilla magiska pojken växer upp och får en magisk utbildning. Den halvdöda Voldemort försöker döda honom men blir sedan själv dödat av den lilla magiska pojken.
20 feb, 2018 13:37
|
c8aina
Elev
|
Såg dena tråden och det såg roligt ut så vi kör
Hp och de vises sten Tenkte jag skriva tre meningar om.
Spoiler: Tryck här för att visa!Harry får bo hos sina elacka kusin och moster och morbror, pågrund av att hans föräldrar blev mördade när han var liten av den som inte får nämnas vid namn (Voldemort).
Han får börja på Hogwarts och får två besta vänner Ron och Hermione.
Tillsamans räddar de de vises sten från Qirell och Voldemort.
Expekto Patronum!!!
Ni får gärna gå med i min klubb Spotify klubben
21 feb, 2018 16:02
|
Borttagen
|
HP och fången från Askaban
Spoiler: Tryck här för att visa!Sirius Black rymmer från Askaban och alla tror att han vill döda Harry.
Harry får reda på att Sirius är hans gudfar.
Sedan visar det sig att Sirius är oskyldig men eftersom ingen på ministeriet tror på det tvingas hann fly.
21 feb, 2018 16:21
|
c8aina
Elev
|
En till bok
Harry Potter och Hämligheternas Kammare.
Spoiler: Tryck här för att visa! Harry går sit andra år på Hogwarts och hör mystiska ljud han får veta att han kan prata med ormar. Han får även veta att det fins en kammare som byggdes av Salezar slyterin med en orm som är hjättefalig.
Han räddar Ginny från basilisken och dödar ormen och än en gong besegrar Voldemorts trollformler.
Inte så Hjättebra men försökte iaf.
Expekto Patronum!!!
Ni får gärna gå med i min klubb Spotify klubben
21 feb, 2018 16:25
|
Du får inte svara på den här tråden.