Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skrivskola:)

Forum > Kreativitet > Skrivskola:)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Rose Weasly
Elev

Avatar


(Ni tycker säkert att jag härmar Anmel, men jag vill göra såhär ändå )

Älskar du att skriva, men vågar inte visa andra för att du inte är tillräckligt bra?
Joina här då!

Det kommer att gå till på det sätt att eleven får välja en kurs att gå (eller komma med idén till en ny kurs). Där ger jag eleven läxor; vilket kan vara vadsomhelst som jag tycker att man behöver öva på, eller hör till kursen eleven valt. Jag bedömer sedan läxan och säger vad som var bra och vad som kan förbättras.
Man får när som helst hoppa av skolan – på villkor att man säger till först.

Jag tar in fyra elever till den här skolan, av den anledningen att jag ska orka med att läsa igenom era läxor och kommentera dem.
*
*
*
*

Det som krävs av eleven är att man ska ha tålamod och ska kunna ta emot kritik.
Det finns en mall som jag vill att eleven ska fylla i för att jag ska få veta vad denne vill jobba med och lite andra saker som kan vara praktiska i lärandet.
Tänk bara på att anmäla er innan ni fyller i mallen, eftersom det annars finns risk för att en annan tar din plats under tiden du skriver.
OBS: Ni får själva bestämma om ni vill ha betyg eller inte. Om ni väljer att ha det kommer ni att få betyg på varje läxa jag ger er, samt ett slutbetyg som avslöjar om ni borde träna mer på kursen eller kan gå vidare till nästa.

Mall
Namn [vill bli kallad för]:
Ålder:
Vill ha betyg [ja/nej]:
Har skrivit texter under såhär lång tid:
Typer av texter jag helst skriver:
Gillar att skriva om:
Det här är jag bra på:
Det här har jag svårt för:
Favoritgenrer:
Kurser jag vill gå:
Övriga tankar:

Kurser
¤ Beskrivningar (inkluderar känslor, omgivningar, personer etc)
¤ Dialoger
¤ Hur man börjar
¤ Planering innan man kan börja
¤ Utformning av karaktärer

19 jan, 2013 11:47

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > Skrivskola:)

Du får inte svara på den här tråden.