Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Början på elendet...(Hungerspelen)

Forum > Kreativitet > Början på elendet...(Hungerspelen)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
Isse Weasly
Elev

Avatar


Hej, jag tänke skapa en hungerspels-relaterad novell. Jag skriver inte noveller så ofta så jag kommer inte kunna skriva så 'proffisionellt' och ni får räkna med några stavfel men jag hoppas ni kommer gilla den ändå.

Prolog: Det känns som om världen kommer rasa ihop! Hej, jag heter Flora. Jag är snart 14 år och jag kan inte påstå att mitt liv är bra. När jag föddes var vi 7 i familjen. Nu är vi 4. Pappa, min yngre syter och min äldre bror dog i kriget som distrikt 13 startat.

Alla tror det är en vanlig dag här i panem men jag känner något. Regimen planerar något. De ska sända ett obligatoriskt TV-Program snart som ska visas uppe på skärmen mitt i gatan på distrikt 7. Mamma fösöker få i mig mat men jag får inte ner en tugga. Till slut nöjer hon sig med att få i mig ett glas vatten innan hon sätter på mig en klänning.

På gatan är det fullt av folk. Alla står i rader och på grund av det nyligen avsluttade kriget har mann infört ännu fler vakter än förut. Alla väntar på att TV-Sändingen ska börja.

'Nyligen har ett krig avlutas.' Inleds det av den unge presedenten. 'Vi i regimen har beslutat oss att något sådant inte får hännda igen! Som påminelse om detta ska vi införa en grej som påmminelse om att detta inte får förekomma igen. Hungerspelen...'

"To be, or not to be..." -William Shakespear https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com%2F_B5GIG078YFU%2FTGxXg15Z65I%2FAAAAAAAAA3Y%2F2QLuuoeNjt0%2Fs1600%2Fhamlet48.jpg

3 okt, 2012 19:46

PixieLovegood
Elev

Avatar


Kommer det att vara något Harry Potter relaterat i novellen, eller är det bara Hungergames?

Prologen lät väldigt bra, ska bli kul att läsa!

3 okt, 2012 21:46

hermione gragner
Elev

Avatar


Haha bra en tiil en till

4 okt, 2012 07:06

Borttagen

Avatar


Spännande skriv mer!

4 okt, 2012 07:32

Isse Weasly
Elev

Avatar


Jaha då var det dags för det första kapitlet. OBS: Prologen har redan hänt!

Kap 1: Jag sitter hemma i soffan. Vi kollar på reglerna för spelet nu. Det är hemskt!! Hur kan dem tänka så? Ta 24 barn till en stor arena för att döda varandra… BARN!! Regimen är de värsta på vår jord. Under mina mordiska funderingar avbryts jag plötsligt av min 12 åriga syster Cloes röst. ’Flora, jag är rädd!’. Man kan se hur hon håller tillbaka tårarna. Jag kramar om henne! Min äldre bror Alexander lägger armen om oss. Den kommande veckan kommer jag vara med familjen varenda minut, ifall vi skulle bli splittrade.
Nästa morgon bestämmer jag mig för att lära mig slåss och jaga. Jag är redan stark och uthållig men jag har inte så mycket erfarenhet av vapen. Min bror är däremot en riktigt bra jägare. Han tar ut oss på en ”syskon-jakt” där vi ska få lära oss jaga. Jag inser snabbt att ja är riktigt bra på att kasta knivar. Min systers styrka är att hon först och främst är ”omöjlig” att fånga men hon är också rätt skicklig med bågen. Alexander är bra på ”allt”, han är den ulltimata vapenskötaren.
Jag vaknar av mitt egna skrik. Jag gråter i floder så tyst jag kan så jag inte väcker någon annan. Jag klarar inte mer! Jag går ut till en plats där jag kan få gråta i fred. Jag kryper in i ett hörn i närheten av huset och grinar. Allt på grund av drömmen. Först ropar Cloes namn upp och sedan Alexanders. Jag skulle aldrig stå ut med att förlora dom!! Efter något som känns som en timme går jag och lägger mig. Jag har svårt att somna men till sist går det. Min sista tanke den natten är ’imorgon är det slåtterdagen’.
_______________
Ledsen att det blev så lite men jag vill att kapitlet skulle sluta så.
PixieLovegood, det här är bara Hungergames. Hoppas det inte förstör något för dig!

"To be, or not to be..." -William Shakespear https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com%2F_B5GIG078YFU%2FTGxXg15Z65I%2FAAAAAAAAA3Y%2F2QLuuoeNjt0%2Fs1600%2Fhamlet48.jpg

4 okt, 2012 19:24

Borttagen

Avatar


Jätte bra

4 okt, 2012 20:58

Isse Weasly
Elev

Avatar


Jag vaknar med svett i pannan. Trots den stora kylan som kryper in i mig känner jag mig varm. Drömmen var hemsk! Min lilla systers röst ekar fortfarande i mitt huvud!
"Det skulle varit du!"
Och min brors röst:
"Varför blev du inte frivillig??"
Jag sommnar inte om den natten. Jag ligger och tänker på allt för att minska någon katastrof i morgon. Blir min syster vald anmäler jag mig blir min sista take innan solen stiger upp och bländar mina ögon.

"Mamma, vad ska jag ha för kläder?" blir det första jag har när jag går ner.
"Jag har sytt en blå klänning som jag tror skulle passa dig, vill du testa?"
Får min syster som svar när dem går mot min mammas rum.

Jag tänker länge på vad jag ska äta till frukost, tillslut blir det omelett och färskpressad juice. Jag är fortfarande lite omskakad efter nattens mardröm så det tar ett tag innan jag får fram något.
Juicen sitter fint i min torra hals och omeletten fyller min tomma mage. Jag tror att jag aldrig varit gladare för ett mål mat.

Lagom till att jag diskat klart kommer mamma ner med min vackra syster Cloe som är införd i en blå vacker klänning och en fläta längst med ryggen.
Mamma tar med mig till mitt rum och förbreder mig.
"Den här klänningen var min men nu ger jag den till dig" säger hon när hon räcker öcer den till mig och jag kan se att hon väntar på mitt ansikts uttryck.
"Den är jätte fin!" säger jag och klämmer fram ett leende.

Det är en vit klänning med ett rött mönster av något som liknar snöflingor. Den var otroligt vacker. Hela kroppen blev lugn när klänningen till sist kom på plats.

När jag kommer ner ser jag att min bror vaknat. Han var införd i en av pappas kostymer. Han såg ytterst stilig ut om jag får säga det själv.

Där går vi mot torget. Solen värmer mig ända upp till huvudet men försvinner kraftigt av vindar som kommer då och då.
Först när vi kommer dit ska vi tydligen ge lite blod. Min syster blir rädd och jag får stanna för att trösta henne.
"Det kommer inte bli du!"
Är det ända jag kan säga innan det blir min tur att få nålen i fingret. Det sticks lite men jag klarar mig. Efter det leds jag in i ett led med ndra 14 åriga flickor.
En dam införd i gröna huvudstads kläder dyker upp på scenen och börjar tala. I stunder som denna är jag glad över min förmåga att ignorera folk.
Mina tankar går in på hur huvudstaden ser ut. Förmodligen färgglad om alla ser ut såhär!

Jag vaknar upp efter att vi tydligen sätt en film och vi ska dra lotterna.
Med orden:
"Damerna först"
tar hon upp en lapp.
"Flora Street"
Jag darrar till vig ljudet av mitt namn. Med en djup suck som tydligt visar att jag inte tänker fly går jag ut ur folkmassan och räcker upp min hand.
Med några fredsvakter bekom och framför mig går jag upp på scenen.
Tydligen orkar inte värden vänta så hon säger
"Och nu till pojkarna"
Hon gräver lite i korgen och läser sedan upp det omöjliga
"Alexander Street"
--------------------
Vad tyckks?? Skriv gärna en komentar!
Och tack för alla fina komentarer!

"To be, or not to be..." -William Shakespear https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com%2F_B5GIG078YFU%2FTGxXg15Z65I%2FAAAAAAAAA3Y%2F2QLuuoeNjt0%2Fs1600%2Fhamlet48.jpg

12 okt, 2012 18:27

Borttagen

Avatar


Super duper bra!!!!!!

13 okt, 2012 17:45

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > Början på elendet...(Hungerspelen)

Du får inte svara på den här tråden.