Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

hitta på fortsättning på böckerna

Forum > Kreativitet > hitta på fortsättning på böckerna

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Sirius Orion Black
Elev

Avatar


Jag tycker att ni kan skriva en (kort) fortsättning på en av böckerna eller någon av karaktärernas liv. (Om den ni vill skriva om dog så kan ni ju låtsas att personen lever, eller varför inte väva in det i er historia?) Skicka in bidrag i den här tråden och sedan röstar ni. Rösterna skickas till mig. 1 röst och 1 bidrag/person.

Om ni inte litar på att jag hanterar rösterna rätt, utan gör så att den jag tycker är bäst vinner så kan vi ju hitta en lösning på det tillsammans, men jag kommer inte fuska.

Den 23/8är sista inlämningsdag och den 26/8 får ni veta vem som vann.
Berättelsen ska ha högst 700 ord.

Var inte rädda att fråga om ni inte förstår eller inte vill att jag ska hantera era röster

Lycka till

I would have died! I would have died rather than betray my friends

19 jul, 2012 16:11

Clara Darkin
Elev

Avatar


Kul! Ska fundera lite på det.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FMiAQGelCbH0ha%2Fgiphy.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.giphy.com%2Fmedia%2FH6CDICYUiPAwE%2F200.gif%2353

19 jul, 2012 16:34

LauraTree
Elev

Avatar


Jag med!

19 jul, 2012 21:08

Sirius Orion Black
Elev

Avatar


Här kommer mitt eget bidrag. Ni får se till att skriva något ni med. Blir mycket roligare då. :


Fluffy flyttar

Jag ligger och halvsover. Finns inget annat att göra. Den rörliga väggen med lås på öppnas. Hoppas att det inte är de där tvåbeningarna igen. Jag drar tillbaka mina läppar och tänker precis börja morra och skälla, men då ser jag vem det är. Den största av tvåbeningarna. Han som luktar skog, djur, rök, välvilja, en massa mer och...MAT. Jag morrar lite försiktigt för att påminna honom om att jag inte gillar att bli störd. Bakom Den store tvåbeningen kommer en mindre hanne som går på två ben. Det är den med Vääldigt lång ljus päls i ansiktet och på huvudet. Han som luktar eldfågel och har två liggande halvmånar som sitter fast på nosen. Den ljuspälsade tar fram en träpinne och viftar med den som de flesta tvåbeningarna gör. Då börjar den underbara ljudkombinationen som tvåbeningara kallar musik. Jag lägger mig ner för att somna till musiken, men den är så snabb att jag inte kan somna. Vad nu? De båda tvåbeningarna går. Den stora tar fram en bit kött och skäller. Hans skällande låter som kooomhitfluffy. Eftersom jag har hört det förut så vet jag att han säger åt mig att följa med, och eftersom han har mat och den andra tvåbeningen gör så fina ljud så reser jag mig och går efter dem.

Slottet har blivit tystare nu när det är som varmast ute och alla tvåbenta valpar bor någon annanstans. Jag går med dem båda hannarna ut i denvarma kvällsluften. Det luktar dagg och jord och åska. Marken är så full av den energi som tvåbeningarna kallar maggi att det sticker i tassarna. Många valpar och vuxna tvåbeningar har viftat med sina träpinnar här. Hannarna får mig att gå upp på en stor rullande lya. Sedan stänger de hålet jag gick in genom och ger mig 6 bitar kött. Två bitar för varje mun. Hannen som luktar skog och rök och djur är väldigt ledsen av någon anledning. Han ylar och hans ansikte är blött av det salta vattnet som rinner ur tvåbeningarnas ögon vid starka känslor. Jag skäller lite för att trösta honom. Den hannen är den jag tycker mest om. Han lägger sin ena tass på min och gnyr, men jag förstår inte vad han vill. Jag ler mot honom med hela min kropp för att trösta honom lite, och han drar upp läpparna, precis som tvåbeningarna brukar göra när de försöker le. Hos hannen med den ljusa pälsen, han som luktar eldfågel kan jag som vanligt inte avgöra vad han känner och tycker. Det är så många lukter och känslor hos honom och så mycket han gömmer att jag har svårt att förstå honom. Han viftar med sin träpinne och då känner jag energin. Bredvid mig dyker något upp som gör "musik". Nu är den lagom lugn att somna till. Jag tuggar på två av köttbitarna och tvättar tassen med mitt tredje huvud. När jag är nöjd så lägger jag mig för att sova.

Nu har jag vaknat igen och den rullande lyan är borta. Jag ligger i en skog med en sjö, och jag kan känna lukten av berg och snö. Var är jag frågar jag träden, men de svarar inte. Saken som gör de vackra tonerna börjar spela igen. Jag vilar tills denhar slutat spela. Sedan går jag runt och utforskar området. Det här är mycket bättre än den mörka lyan med en vägg och ett golv som går att öppna.

Några månvarv har gått. Jag har hittat en annan hund, en hona och vi har fått världens sötaste valpar. Alla har de 3 huvuden, fyra tassar och en svans precis som riktiga hundar ska ha. Jag saknar så klart han som luktar eldfågel och den store tvåbeningen som luktar skog och rök och djur, men jag fick ett fint minne av den ljuspälsade. Saken som gör de fina tonerna finns här och när vi börjar skälla så spelar den musik. På kvällarna nattar vi ungarna genom att sjunga till tonerna (ingen kan sjunga så bra som vi två), och när valparna har somnat ligger jag och min hona tillsammans och lyssnar på de vackra ljuden, och tar dem med till drömmarnas land där allt kan hända.



Hoppas ni gillade den. En liten annan synvinkel än man kanske är van vid.

I would have died! I would have died rather than betray my friends

30 jul, 2012 16:58

me.
Elev

Avatar


Ska fundera.. vilken månad är den åttonde?

20 aug, 2012 13:28

Sirius Orion Black
Elev

Avatar


Augusti, så det är tyvärr väldigt lite tid kvar.

I would have died! I would have died rather than betray my friends

20 aug, 2012 20:03

me.
Elev

Avatar


Kan nog tyvärr inte vara med skolan har precis börjat du vet och träningar och så. Men din text var riktigt bra, märker att du skrivit mycket ;D

21 aug, 2012 20:32

Sirius Orion Black
Elev

Avatar


Synd att du inte kan vara med.
Kanske en annan gång.

*jag rodnar och bugar för din komplimang*

I would have died! I would have died rather than betray my friends

21 aug, 2012 20:34

me.
Elev

Avatar


Gärna någon annan gång
Varse!

21 aug, 2012 20:51

Sirius Orion Black
Elev

Avatar


Hej! Eftersom jag tyvärr var den enda som gav ett bidrag så blir dte självklart ingen röstning på vems som var bäst, för man kan ju inte vinna något sådant här om ingen annan är med och tävlar. Se istället mitt bidrag som en trevlig saga eller väldigt kort ff.

Ni som ville vara med, men av någon anledning inte kunde behöver inte vara oroliga. Jag kommer med stor säkerhet att starta en likadan, eller liknande tävling någon gång i framtiden, men jag vet inte när. Om någon har skrivit en bra fortsättning så kan ni ju gärna skicka in den, för det kan vara roligt att läsa det.
Jag ger dessutom er ALLA tillåtelsen att göra samma spel, och för att spara tid och kraft så får ni gärna kopiera texten där jag förklarar reglerna och ändra den så den passar era endamål.

Tack för den här gången.

I would have died! I would have died rather than betray my friends

23 aug, 2012 18:27

1 2

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > hitta på fortsättning på böckerna

Du får inte svara på den här tråden.