Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Blodprovet

Forum > Kreativitet > Blodprovet

1 2 3 ... 5 6 7
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Namn: Blodprovet.
Rating: G eller PG bror på hur känslig man är. Kan komma upp kapitel med blod och död vi får se.
Handling:Katie är en vampyr, som snart ska fylla 11 år. Det är vampyrernas jobbigaste år. För att det är det året man får göra de 9 blodproven och när man har klarat dom så blir man fullfjädrad vampyr, det är 6 skrivprov och 3 fysiska prov. En vampyr kan få tre olika krafter till exempel väldigt bra luktsinne, kan läsa tankar och tvinga folk att göra saker. Men samtidigt som Katie gör blodproven måste hon passa in i en helt vanlig skola för hon får absolut inte vissa att hon är en vampyr och hon måste ju gå i skolan för att inte värka misstänkt. För om berättar för en vanlig människa att hon är vampyr, så blir hon skickad till vapyrrådet. Där vampyrgeneralerna och vampyrprinsarna styr. Men i byn som Katie bor i råder det problem, det är nämligen en 30 årig gammal man som tror på vampyrer och vill avrätta dom, Katie måste alltså passa sig för honom. Men det är inte så lätt när hon blir bästa vän med hans dotter innan hon vet att han är vampyrjägare.

Säg till om jag skrev rörigt.
Om ni vill att jag ska börja skriva så gör jag det i morgon får nu hinner jag inte.

14 maj, 2012 19:10

Detta inlägg ändrades senast 2012-05-14 kl. 19:13
Antal ändringar: 1

LauraTree
Elev

Avatar


Låter jättebra, börja skriv!

14 maj, 2012 19:12

Borttagen

Avatar


Skrivet av LauraTree:
Låter jättebra, börja skriv!


Tack, Kommer börja skriva direkt när jag kommer hem från skolan imorgon lovar eller i alla fall så börjar jag skriva nån gång imorgon.

14 maj, 2012 19:14

Lokix
Elev

Avatar


*Bevakar*

Todeledo

14 maj, 2012 20:28

Borttagen

Avatar


Bra börja skriva!!

14 maj, 2012 20:46

Borttagen

Avatar


Skrivet av Lokix:
*Bevakar*
Skrivet av Borttagen:
Bra börja skriva!!


Tack för att ni tror på den här kommer fösta kapitlet.

Kapitel 1 vampyrens jobbigaste år
Jag Katie Edwardsson, är en vampyr. Du kanske alltid har trott att vampyrer inte finns?. Dag att börja tänka om vi finns men vi är inte farliga. Vi dödar inte människor, men vi kan döda människor. Det beror på hur länge vi suger blodet från kroppen. Vi kan suga så länge så du blir vampyr vi kan också suga så länge så du dör men det är i mott vampyrådets lagar. Vi skadas inte av kors eller vitlök eller andra saker du har hört talas om. Påle genom hjärtat ja det dödar oss.
Jag katie har precis flyttat till en liten lugn by i Rumänien. Jag ska börja en vanlig skola och försöka passa in vilket inte är så lätt, när man är vampyr. Katies familj består av Storasyster Sarah som är 13 år. Pappa Edward 35 år och mamma Sophie som är 34 år.
katie sitter i bilen på väg upp till slottet som dom ska bo i, slottet ligger lite avsides från byn vilket är perfekt. Nu när katie snart fyller 11 år och ska göra blodproven.
- Är vi framme snart, Sarah som har börjat tröttna på bilfärden till det nya hemmet.
- Snart så sluta gnälla, säger mamma.
Ja du har ju inget att gnälla över, du har i alla fall gjort blodprovet. och fått dina tre krafter att tvinga folk att göra saker, super bra hörsel och super bra luktsinne, du har då inget att klaga över, tänker Katie surt.
Efter cirka 15 minuter så är dom framme vid slottet. När dom kommer in i slottet så står alla saker redan på plats. Det var pappa Edward som hade fixat det, han hade varit där en vecka tidigare och han kan ju får saker att flyga.
- Spring upp till era rum och gör er hemmastadda, säger pappa.
Mer än gärna, tänker Katie.
Katie börjar gå upp för trappan men stoppas av sin mammas rop.
- Katie!, ropar hon.
Katie går ner till sin mamma och pappa.
- Ja, vad är det?, frågar Katie.
- Du fyller ju elva om två veckor, säger mamma.
- Ja, säger katie.
- Ditt fösta prov är ju ett skrivprov, böckerna som du ska plugga med kommer imorgon, säger mamma.
- Okej, säger katie med en suck.
- Det är bara och börja plugga då, för om du inte klarar av dom här blodproven då så..., säger pappa.
- Dödar vampyrrådet mig, ja jag vet, avslutar Katie.
- Just precis, säger pappa.
- Kan jag gå nu?, frågar Katie.
- Jadå, säger pappa.
Katie springer direkt därifrån in på sitt rum.
Hur ska jag klara det här, jag som brukar bara brukar ha 1 rätt på vanliga prov i skolan, och det här ska vara nästan 10000 gånger värre, tänker Katie.
Hon tar fram en bit papper och en penna och skriver så här på pappret:
JAG VILL INTE DÖ! SNÄLLA HJÄLP MIG NÅN. JAG VILL INTE VA VAMPYR, ELLER JO KANSKE. MEN JAG VILL BARA SLIPPA BLODPROVEN. SNÄLLA HJÄLP MIG!!!!!

15 maj, 2012 18:32

Lokix
Elev

Avatar


Lite kritik bara.
Tänk på att det ska vara stor bokstav när det är ett namn, och att inte byta till tredje person.
rätt: Jag ska börja en vanlig skola och försöka passa in vilket inte är så lätt, när man är vampyr.Min familj består av Storasyster Sarah som är 13 år. Pappa Edward 35 år och mamma Sophie som är 34 år.
inte: Jag ska börja en vanlig skola och försöka passa in vilket inte är så lätt, när man är vampyr.Katies familj består av Storasyster Sarah som är 13 år. Pappa Edward 35 år och mamma Sophie som är 34 år.
Annars var det perfekt

Todeledo

15 maj, 2012 19:58

Victoire Weasly
Elev

Avatar


Har det något med HP att göra? Annars ska tråden vara i kreativitetsforumet

~MY TUMBLR~

15 maj, 2012 20:01

Borttagen

Avatar


Jag tyckte det var bra!

15 maj, 2012 20:03

Ginny00
Elev

Avatar


Skrivet av Victoire Weasly:
Har det något med HP att göra? Annars ska tråden vara i kreativitetsforumet

^Detta

15 maj, 2012 20:05

1 2 3 ... 5 6 7

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > Blodprovet

Du får inte svara på den här tråden.