Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

när ditt hjärta slutar slå (B)

Forum > Kreativitet > när ditt hjärta slutar slå (B)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
lynz
Elev

Avatar


Här kommer jag skriva som en "varje-dag" berättelse.Läs gjärna, skulle klassa mitt liv som ett drama. Alla namn kommer vara utbytta, förutom mitt och rickards (</3)
_______________________________________________

1 oktober 2011

Solen lös, och oktobervinden fick Louises hår att piska mot ansiktet. hon satte snabbt upp håret i en toffs mitt uppe på uvudet, och fortsatte sen att gå. Hon gick med raska steg hem från bussen. Hon hade precis varit på simträning, och träningsverken spred sig snabbt i benen. Hon kände att det vibrerade till i hennes ficka, och hon tog snabbt upp sin gamla mobil. Hon hade fått ett nytt sms, från Rickard. Hon öppnade det fort och radade igenom det ett par gånger.

"Du är en bra vän om du får det här sms:et. Ha det bäst, du förtjänar det"
Hon log lätt för sig själv. Rickard var en bra vän. Hon knappade snabbt ihop ett meddelande tillbaka till honom och skickade iväg det. Hon började sen gå igen, efter en kort paus. När hon kom hem var hon fortfarande ensam. Klockan var halv tio, och mamma och pappa skulle komma hem sent idag. I morgon skulle hon och Sabina sälja potatis tillsammans, så hon la fram försäljningslistan. Hon kollade på TV ett tag innan hon sedan släckte och stängde av. Nu skulle hon sova.

2 oktober 2011

Hon vaknade klockan fyra på morgonen, av ett hemskt oljud. Hon kollade ut genom fönstret och såg ett mörkt moln av rök på himmelen.
- Herregud... Viskade hon tyst. Hon satte på sig ett par urtvättade jeans och en gammal t-shirt, sen gick hon ner. Mamma och pappa var inte hemma, och hon började med ens bli orolig. Men sen kom hon på att dom skulle iväg på något morgonmöte om deras skola. Louise vart nyfiken på vad som hade låtit, och gick genast ut för att undersöka. Med ett par höga vinterstövlar, och en jacka på småsprang hon ner för den långa backen, och hon gäspade ett antal gånger. Efter ett tag hörde hon sirener närma sig. Då började hon bli rädd, för vad hon skulle få se. Men hon vände inte, hon hade bestämt sig nu, hon skulle ta reda på vad som hade hänt. Nu var hon runt kröken, och hon kunde tydligt se vad som hade hänt, En vit ford hade kört ner i diket. Hon gick frammåt, och såg att en skara människor var samlade runt platsen. När hon var framme önskade hon att hon hade vänt. I bilen satt två personer. Torbjörn, och Rickard. Louise flämtade till, och tog sig för munnen. Rickard satt som passagerare, och han stirrade blint frammåt. Han hade ett sår i huvudet, och det blödde kraftigt. Han blinkade plötsligt till, och vände skakigt på huvudet. Han blinkade sen en gång till, och log lätt. Sen släpptes huvudet ner, och Rickards hjärta slog för sista gången...
________________________________________________________________

JA, det här har jag varit med om. Jag såg en av mina vänner dö, Det var hemskt. Jag gråter fortfarande...
Det kommer mer om ni vill....

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.co%2Fimages%2F91d8bf999c3e012282c0a529d5f3a82b%2Ftenor.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fsecure.static.tumblr.com%2F95ff57b30cb1b14ad5883b754bb6b2d7%2Fknbwmzw%2Ftyzois4bh%2Ftumblr_static_tumblr_static__640.gif

10 mar, 2012 18:35

potter_fan
Elev

Avatar


Nä va sorgligt!!! Stackars dig!

Situation radical So radiating beautiful A combination bursting out of my head This is where it all goes down in the end So welcome to the edge

24 jun, 2012 06:28

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > när ditt hjärta slutar slå (B)

Du får inte svara på den här tråden.