Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Fallande lövet (B)

Forum > Kreativitet > Fallande lövet (B)

Bevaka tråden
Användare Inlägg
LeeJordanhjärta
Elev

Avatar


Jag tänkte skriva en berättelse som heter ''fallande lövet''.

OBS INGEN FANTASY

Jag beskriver som om Nelly vore jag.

Den handlar om Nelly 13 år, hon har mörkbrunt hår, bernstensbruna ögon och en mycket fint ansikte. Resten får ni fantisera om själva!
__________________________________

Del 1

Jag vaknade av väckarklockan, tittade på den. 05.00. Varför så tidigt, tänkte jag först. Sedan kom jag på att det var idag som jag skulle åka med Patrick & hans familj en weekend till Rom. Patrick var min pojkvän och hade varit det i 6 månader exakt den här dagen. Han hade en storasyster som heter Karin och en mamma som kallas för Majsan, jag vet faktiskt inte vad hon heter egentligen. Patricks pappa bor i Norge så Patrick träffar inte honom så ofta.

Jag hade packat redan för en vecka sedan. Det var ju i slutet av sommaren så jag hade packat tunna kläder.

När jag hade ätit och fixat mig så kom Patrick och hans familj och hämtade upp mig utanför lägenhetshuset.
''Hejdå mamma'' sa jag.
''puss på dig och ha det så bra nu, hälsa Majsan föresten'' sa mamma.

Jag såg verkligen fram emot resan. jag visste inte vad som skulle ske...

17 jan, 2012 19:13

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > Fallande lövet (B)

Du får inte svara på den här tråden.