Välkommen till en gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hallå! Det är inte lätt för alla!

Forum > Kreativitet > Hallå! Det är inte lätt för alla!

1 2
Bevaka tråden
Användare Inlägg
Cloe Lovegood
Elev

Avatar


Hej! Vissa säger att de stör sig på att folk inte kan stava, eller inte pratar bra svenska. (alltså inte här på mugglarportalen, utan i skolan) Det tycker jag är fel. Jag tycker de som har svårt att stava borde få hjälp i stället för att få dumma komentarer! Håller någon med mig?

Cloe Lovegood

14 jan, 2012 16:09

Drake
Elev

Avatar

+1


Ja det är klart! Det är klart att någon som har dyslexi eller nyligen invandrat till Sverige inte stavar så bra! Man får faktiskt ha lite respekt... Dumma kommentarer lär dem inte att skriva, men det kan nog få dem att tappa sitt självförtroende. Och om man inte ens tror på sig själv, vem ska då göra det?

14 jan, 2012 16:27

Racelly
Elev

Avatar


håller med! visst, ibland kan det vara svårt att läsa om någon inte kan stava, men det betyder ju inte att man ska vara taskig för det >:c hjälp dem i stället, det mår alla bättre av

You don't have to call me sir, professor

16 jan, 2012 00:13

kotte7
Elev

Avatar


jag tycker att det är ojuste att säga så i min klass så säger alla det till en tjej minus några dåmen nästan alla

16 jan, 2012 16:17

Borttagen

Avatar


jag stavar bara almänt dåligt

16 jan, 2012 16:26

Ginny00
Elev

Avatar

+1


Jag har alltid varit bra på att stava. Men jag vet hur tufft det kan vara att lära sig för vissa, eftersom en av mina kompisar har haft jättesvårt. Då måste man få beröm när man gör rätt istället för skäll när man gör fel, för som Drake sa, vem ska tro på en om man inte gör det själv?

16 jan, 2012 16:56

Långstrumpa
Elev

Avatar


det är klart! alla är bra på olika saker, för en del tar det lite längre tid att lära sig och om man kommer ifrån ett annat land så är det nästan konstigt om man lär sig bra svenska jättesnabbt.

17 jan, 2012 13:47

Drake
Elev

Avatar


Skrivet av kotte7:
jag tycker att det är ojuste att säga så i min klass så säger alla det till en tjej minus några dåmen nästan alla


Jag tycker att du ska säga till när du ser att de är elaka mot henne, för det är mobbing. Om man ser mobbing men ínte gör något är det också mobbing. Inte aktiv, men passiv!

Jag förstår att det inte är lätt, alla kan inte vara Gryffindorare , men jag tycker att du borde försöka. Kanske bestämma med en kompis att båda ska säga ifrån, för det kan göra en sådan skillnad om jon känner att någon förstår och hjälper henne...

17 jan, 2012 15:41

Cloe Lovegood
Elev

Avatar

+1


Åhh... jag visste inte att det är så mänga som bryr sig!
g mot
Jag har själv haft det lätt att stava, men jag blir så himla arg när någon är taskig mot någon som har svårt att stava!
STÅ PÅ ER!!!! VI SKA FÅ BORT DE ELAKA!!!!!

Cloe Lovegood

30 jan, 2012 19:49

Borttagen

Avatar


Håller helt klart med!

Har själv blivit ett "mobb-offer" på nätet några gånger för att jag är finlandssvensk och använder ord lite annorlunda...
It's weird, really...

30 jan, 2012 20:01

1 2

Bevaka tråden

Forum > Kreativitet > Hallå! Det är inte lätt för alla!

Du får inte svara på den här tråden.